Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Klocki Logos

(4)
2005-10-09 15:03 | Polityka.pl
  • 2005-10-09 15:03 | Bartek, II rok filozofii AP Krakow

    fajny pomysł

    Nie ulega wątpliwości że polska szkoła uczy wszystkich dopływów Wisły, a nie uczy dlaczego płunie ona z gór do Gdańska, a nie odwrotnie. Sam Byłem świadkiem jak kolega na lekcję angielskiego przygotował się wkuwając na pamięć całą czytankę, ale poproszony o odpowied%u017A na pytanie dotyczące treści zamilkł, nie do końca wiedząc co odpowiedzieć. Co do sposobu z rysowaniem Jaskini Platońskiej, to jest to "chwyt" używany na ćwiczeniach z historii filozofii starożytnej także na AP. Podoba mi sie natomiast pomysł z klocjkami lego. Cały problem polega jednak na tym, że aby odenić doniosłość jakiejś doktryny, trzeba nie dość że znać jej treść, to jeszcze być "ostukanym w te klocki(a popos)". Umiejętność syntetycznego myślenia nie jest jednak mocną stroną absolwentów polskich ogólniaków, chyba dlatego że przez poprzednie 12(13) lat oczekiwano od nich jedynie odtwarzania wykutej wiedzy.
  • 2005-10-11 12:49 | Yzbyzb

    Niemądry pomysł

    Po co do i tak przeładowanego programu dokładać uczniowi analizę tekstów filozoficznych? Bo preciętni ludzie nie umieją ich analizować?? A po co im to??? To nie jest praktyczna umiejętność niezbędna w życiu, dla większości będą to nudy. Nie róbcie ze wszystkich filozofów na siłę tylko po to, żeby absolwentom filozofii stworzyć miejsca pracy! ""Dlaczego np. nikt nie pomyśli o wprowadzeniu do szkół elementów ekonomii (żeby wiedzieć co zrobić z oszczędnościami i jak napisać domowy budżet) czy prawa, żeby każdy człowiek wiedział jak powinna wyglądać umowa, co wolno podpisać a czego nie i gdzie szukać taniej pomocy prawnej. Z mojego doświadczenia wynika, że przyda się to bardziej niż analizowanie poglądów Platona na państwo. Tym bardziej jak sobie przypomnimy, jak ich zastosowaine w praktyce dla Platona się skończyło ;>
  • 2005-10-11 15:11 | Marek Redecki

    Nie dyskutuj!!!

    To najczęściej słyszymy w szkole z ust nauczyciela. Podobnie bywa w domu.Wychowani wśród ludzi odbierających odmienne poglądy i dyskusję jako aktak na ich autorytet, nie potrafimy zadawac pytań,toczyć dysput.Nieszcęsnym pokłosiem tego sposobu wychowania sa rzesze pieniaczy, napastliwoych w rozmowie i bezradnych w rozwiązywaniu konfliktów.Zamiast rozmów mamy kłótnie. " Ciekawosć świata, abstrakcyjne myslenie i rozważanie zagadnień filozoficznych to juz finezja. Uczenia za pomoca symbli z klocków lego- świetny pomyśł. Dobre wszystko co otwiera umysły...