Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Autostradą na piechotę

(2)
2006-01-25 14:41 | Polityka.pl
  • 2006-01-25 14:41 | Witold Stępiński

    Proszę kontynuować

    W połowie lat dziewięćdziesiątych podatek drogowy płacony w siedzibie gminy z którego, wedle zapewnień rządu, (pamiętam do dziś tę argumentację) %u2013 miała być finansowana budowa dróg i autostrad - został zastąpiony podatkiem akcyzowym. To z niego z kolei miała być finansowana budowa i rozbudowa dróg i autostrad. "Niedawno wprowadzono podatek drogowy do paliwa, z którego %u2013 wedle kolejnych zapewnień rządu %u2013 miała być finansowana budowa dróg i autostrad."Wprowadzono opłatę winietową dla ciężarówek %u2013 przeznaczoną na drogi."Poza tym budżet państwa również ma przeznaczać określone kwoty na budowę dróg."Ponadto z UE też podobno dostajemy dofinansowanie na drogi."Tymczasem jakiś rok temu usłyszałem w którejś z wypowiedzi posła Leppera, że fundusze przeznaczane na krajowe drogi są mniejsze, niż suma kwot płaconych przez kierowców (akcyza plus opłata paliwowa-drogowa plus winiety). A konkretnie; zaledwie 20 procent tych podatków razem jest przeznaczanych na drogi."Jeśli Lepper mówił prawdę (a sprawdzić to dziennikarzowi łatwo) to znaczy, że jesteśmy systematycznie od wielu lat okradani z pieniędzy, które kierowcy płacą na utrzymanie i budowę dróg.""Chciałbym, aby problem poruszony w artykule był kontynuowany w następnym, a może całym cyklu artykułów o przysłowiowych %u201Epolskich drogach%u201D. Ich stan jest tak skandaliczny, że UNIEMOŻLIWIA WR%u0118CZ ROZW%D3J GOSPODARCZY I ZAGRAŻA ŻYCIU użytkowników. Jeżdżenie po nich z szybkością powyżej 100 km/h graniczy z samobójstwem, a wyprzedzanie się TIRów na niektórych z nich to pewna katastrofa. Latem niedaleko Krośniewic byłem świadkiem wyprzedzania kolumny czterech TIRów białoruskich przez dwa TIRy rosyjskie. Białorusini %u201Epędzili%u201D z szybkością ok. 80 km/godz a Rosjanie ok. 85 km/godz raz po raz %u201Ewpasowując się%u201D w kolumnę białoruską i ustępując tylko jadącym z przeciwka ciężarówkom. Tak się wyprzedzali jadąc %u201Eławą%u201D na odcinku kilkunastu kilometrów. Kierowcy mniejszych samochodów uciekali po rowach. Samochód jadący przede wyrzuciło z głębokich kolein wprost na stragan z owocami rolników handlujących na poboczu, który rozwalił się w drzazgi w iście filmowym stylu. ""Policja ZAWSZE twierdzi, że przyczyną wypadku jest niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze. Nigdy natomiast nie słyszałem, żeby twierdziła, że przyczyną wypadku jest niedostosowanie drogi do natężenia ruchu panującego na niej. ""Trzeba też podkreślić, że jedyne w miarę przyzwoite drogi, które mamy w kraju są wybudowane po trasach wytyczonych jeszcze z rozkazu Hitlera; A 2, A 4, A 6, A 18. No, dobrze, jeszcze %u201Egierkówka%u201D. Przygotowany pod budowę autostrady do Petersburga i Finlandii odcinek Elbląg %u2013 Kaliningrad czeka od 68 lat na realizację; stoją tam w szczerym polu mosty, wiadukty, przepusty, itd.! Tymczasem planuje się poprowadzenie niszczącej środowisko trasy Via Baltica przez Zielone Płuca Polski - rezerwatowe tereny Mazur i Suwalszczyzny !!!""Bardzo proszę o kontynuowanie tematyki dróg i autostrad, bo polskie szlaki komunikacyjne są jednym z ważniejszych hamulców rozwoju kraju.""Serdecznie pozdrawiam %u2013 Witold Stępiński."