Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Liga Intelektu, etap II, odcinek 1(9)

(26)
2006-05-24 10:38 | Polityka.pl
  • 2006-05-24 10:38 | Gregor

    Kuromasu

    Czy niebieski wielobok moze posiadac "w sobie" czerwona wyspe/wyspy??
  • 2006-05-24 13:03 | autor

    Do Gregora

    "Wyspę", czyli czerwony kwadracik nie stykający się rogiem z żadnym innym czerwonym, ani z brzegiem diagramu? Czemu nie. mp
  • 2006-05-24 15:39 | martingale

    kuromasu

    Czy moga istniec niebieskie pola nie wskazywane przez zadna ze strzalek?
  • 2006-05-24 19:47 | Ola

    do martingale

    Spójrz na przykład - tam jest odpowied%u017A.
  • 2006-05-24 23:36 | bip

    rzymska edukacja

    Pytanie do pierwszej części; co to znaczy takie same cyfry rzymski? a co znaczy różne? różne od czego? A co do częsci drugiej to akurat w moim rozwiązaniu (sprawdzam jeszcze czy poprawne) symetryczność linijki istotnie powoduje ze wynik jest inny zależni od tego z której strony liczyć
  • 2006-05-25 09:18 | piotr

    Re: rzymska edukacja

    wręcz przeciwnie
  • 2006-05-25 10:07 | marekl

    Pytanie: rzymska edukacja

    Co należy podać w rozwiązaniu drugiej części; sumę liczb czy sumę cyfr w liczbach opisujących kreski?
  • 2006-05-25 11:40 | Ola

    rzymska edukacja

    Linijka w przykładzie została podzielona dwiema kreskami, I i IV. Czyli suma to V, jeden znak. Gdy kreski zaznaczy się odwrotnie, przy II i V, to będzie to równie dobre rozwiązanie - bo też da się zmierzyć odcinki o długościach 1-6. Ale suma będzie już inna; II + V = VII, trzy znaki. I teraz moje pytanie; czy możliwość symetrycznego odbicia linijki z zadania z gazety nie będzie problemem przy szukaniu rozwiązania?
  • 2006-05-25 21:41 | J

    Linijka

    Polecenie rozwiązania pada w tekście dwukrotnie. Najpierw w treści zadania; "Jaka była suma liczb na drugiej linijce". I na końcu tekstu, gdy mowa o formie przesyłanych rozwiązań; "... a następnie sumę cyfr na linijce". Obawiam się, że podanie sumy cyfr na linijce jest znacznie prostsze niż znalezienie sumy liczb na linijce.
  • 2006-05-25 21:58 | adek

    suma

    Pytam, czy dobrze rozumiem. Rozwiązując zadanie, trzeba koniecznie sumować liczby - tu nie ma dowolności; albo liczby, albo cyfry. Tak? Dowolność jest tylko przy podawaniu odpowiedzi. Tak? To ważne rozróżnienie, bo też ta suma jest najważniejsza.
  • 2006-05-26 09:50 | linijek

    Re: do marekla

    "Obawiam się, że podanie sumy cyfr na linijce jest znacznie prostsze niż znalezienie sumy liczb na linijce"."To jasne, że łatwiej podać niż znale%u017Ać. Ale czy łatwiej ustalić sumę cyfr, niż sumę liczb? Czyżby to pierwsze można było zrobić bez rozwiązywania zadania?
  • 2006-05-26 12:13 | Miodzio

    Linijki

    Czy to, że linijki wystrugał i oznaczył syn Marcusa ma jakieś znaczenie w rozwiązywaniu?
  • 2006-05-26 13:12 | Ola

    linijki

    Obawiam się, że ta informacja miała nas jedynie zdeprymować ;-) Bo jeśli ośmiolatek potrafił, to my też powinniśmy... Mnie tutaj osobiście pociesza, że to nie jest przeciętny ośmiolatek, lecz w końcu syn samego Mistrza ;-)
  • 2006-05-26 14:00 | Miodzio

    Linijki

    A ja się właśnie zastanawiam, czy to, ze linijki wystrugał syn Marcusa nie ma związku z pierwszym zadaniem z dodawaniem pod kreską i czy nie należy wykorzystać tej informacji...
  • 2006-05-27 17:55 | pib

    rzymska edukacja

    Było ciężko ale się udało!!! Mam nadzieje że to o to chodziło autorowi ;-)
  • 2006-05-27 20:12 | Ola

    linijki

    Wydaje mi się, że nie, że to są osobne dwa zadania.
  • 2006-05-29 08:40 | Miodzio

    Rzymska Edukacja

    Kurcze no... Wychodzi mi podział linijki, ale jak zsumuję cyferki przy kreskach to mi w rzymskiej liczbie wychodzi inna ilość cyfr niż jest kresek ;/
  • 2006-05-29 10:53 | Ola

    rzymska edukacja

    A mnie wychodzi podział linijki najmniejszą z możliwych liczbą kresek (na pewno mniejszą już nie można), ale suma w jedną stronę jest inna niż suma w drugą stronę ;-( W dodatku tylko jedna z tych sum spełnia warunek. I nie wiem, czy tak może być. Może?!
  • 2006-05-29 15:37 | adamo7489

    Odp dla Oli

    Nie wiem, czy dobrze myślę, ale zrozumiałem, że w dwie różne strony wychodzi Ci inny wynik? Wydaje mi się, że chodzi Ci o dwa różne układy kresek ( w różnych punktach) . Jeżeli o to pytasz, to się zgadza. Mnie również jeden układ pasował, a drugi nie. I wydaje mi, że o to chodzi. Ten pierwszy jest prawidłową odpowiedzią w mojej opinii. Pozdrawiam. Adam
  • 2006-05-29 16:11 | kris

    Rzymska edukacja

    Rozwiązań jest kilka i suma jest po to aby wybrać te właściwe, w jednej z interpretacji cyfr/liczba jest 1 rozwiązanie w drugiej dwa.
  • 2006-05-29 19:44 | Ola

    do adamo7489

    Dziękuję! "
  • 2006-05-30 17:17 | max

    Re: do marekla

    do Autora;""nie wydaje mi sie zeby to byl "przekret", tylko zwykla ludzka pomylka (autor tez ma prawo sie pomylic) i nie warto brnac w "klamstewka"..."skoro juz cos jest napisane to warto sie trzymac tego "co stoi czarno na bialym, skoro jest napisane (a nie pisze!) co trzeba przeslac jako rozwiazanie to trzymajmy sie tego."przypomina mi sie pierwsze zadanie z pierwszej serii, gdzie podobno jezdzilo sie "przez" miasto a nie "po","po tamtej lekcji kazdy tekst czytam trzy razy, czego i Autorowi i Ligowiczom zycze!!!""pozdrawiam"
  • 2006-05-30 18:05 | autor

    do marekla

    "Co należy podać w rozwiązaniu drugiej części; sumę liczb czy sumę cyfr w liczbach opisujących kreski?""Przyznaję sie do "przekrętu". Zdrowy rozsądek podpowiada, że chodzi o sumę liczb, a w tekście jest mowa o cyfrach. W związku z tym jako poprawne uznawane będą zarówno odpowiedzi z sumą cyfr, jak i z sumą liczb.
  • 2006-06-01 11:47 | Ola

    Re: Co tzn. różne cyfry?

    Różne to różne; 5 jest różne np. od 7 czy 9, a I jest różne od X czy V. A takie same to takie same; 5 to to samo co 5, a X to to samo co X.
  • 2006-06-01 13:45 | bip

    Co tzn. różne cyfry?

    W tym natłoku postów znikło moje zapytanie. Co tzn. óżne cyfry rzymskie a co takie same? rózne od czego? takie samo jak co? nic z tego nie rozumiem.