Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Kolej Drogich Prędkości

(6)
Żeby dojechać z Warszawy do Poznania, Wrocławia, Katowic i Krakowa superszybkim pociągiem najdalej w półtorej godziny, musimy najpierw wydać przynajmniej 30 mld zł.
  • 2008-11-05 14:18 | ppp

    Re: Kolej Drogich Prędkości

    Mapa ta przypomina troszke podzial na Polske wschod i zachod. Czemu nie bedzie szybkich polaczen np z mazurami?????
  • 2008-11-05 15:51 | odrzewo

    Re: Kolej Drogich Prędkości

    Mazury miały za dobrze przed wojną (Ostpreussen). Piszę w tonie ironicznym, ponieważ sam mieszkam w Rucianem-Nidzie. U nas linia kolejowa powstała już w 1885 roku. Ale aktualna prędkość przelotowa to ok. 40-50 km/h.
  • 2008-11-05 23:16 | sens

    To, zdaje się, ma jakiś związek z liczbą spodziewanych pasażerów do przewiezienia.
  • 2008-11-06 15:04 | hmm

    Bo nie warto. Budować należy tam, gdzie są wielkie potoki ludzkie, a te są między największymi aglomeracjami kraju. Z takiej Łodzi do Warszawy ludzie codziennie dojeżdżają do (i wracają z) pracy. Budowa superszybkiej kolei na Mazury, której pociągi wypełniałyby się najwyżej podczas wakacji (a i to niepewne), nie ma ekonomicznego sensu.
  • 2009-10-05 12:35 | macirjka

    Re: Kolej Drogich Prędkości

    W ministerstwie nie znają matematyki a w zasadzie umiejętności dodawania.
    Wrocław - Łódź 1,15
    Łódź - Warszawa 0,45
    Łączna trasa Wrocław - Warszawa 1,30

    Jak zwykle polityka dominuje nad rozumem?
    Czy to może coś nowego?
  • 2014-06-08 13:57 | ja

    Re:Kolej Drogich Prędkości

    Nikt nie mowi o tym ile nieszczesc ludzkich to spowoduje. Pod ta linie nie ma zarezerwowanych terenow. Ludzie tam maja domy ktore sa majatkiem ich zycia. Protesty beda takie ze zaden rzad sie nie utrzyma. Budujcie sobie tory tam gdzie macie grunty czyli w ramach obecnych korytarzy kolejowych.