Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

NIEDOSTOSOWANIE STRUKTURY KSZTAŁCENIA NA POZIOMIE WYŻSZYM DO POTRZEB RYNKU PRACY

(2)
2009-10-12 12:00 | IZ
Reforma systemu edukacji na poziomie wyższym bez względu na rodzaj uczelni (prywatna, państwowa), dokonująca się w okresie szybkich zmian demograficznych, społecznych, technologicznych, ekologicznych, kulturowych itp. wymaga stworzenia w naszym kraju elastycznego modelu kształcenia edukacji. Ważnym elementem modernizacji szkolnictwa wyższego, jest stworzenie takiego modelu zarządzania edukacją aby system dostosował ludzi z wyższym wykształceniem do rynku pracy. Organizacja studiów powinna być taka, aby gwarantowała nabycie przez absolwentów rzeczywistych i potrzebnych na rynku pracy kwalifikacji. Obecnie tak nie jest. Z moich badań wynika, że 41,08% absolwentów po ukończonej uczelni twierdzi, że uczelnia nie przygotowała ich do rynku pracy; 51,1 % ankietowanych nie pracuje w wyuczonym zawodzie.
  • 2009-10-18 16:48 | waterloo

    Re: NIEDOSTOSOWANIE STRUKTURY KSZTAŁCENIA NA POZIOMIE WYŻSZYM DO POTRZEB RYNK...

    Niestety nie można się nie zgodzić z tą opinią. To chyba bolączka naszego systemu oświaty. Powinno się kształcić ludzi, którzy będą "odpowiedzią" na potrzeby rynku. Kolejnym problemem mocno zakorzenionym w naszym systemie oświaty jest zbyt duży nacisk na teorię, a nie na praktykę. Człowiek po studiach, zaczynając pierwszą prace doświadcza bolesnego zderzenia z okrutną rzeczywistością, kiedy przekonuje się że teorie profesora X i wyuczone reguły zachowania nijak mają się do sytuacji z którą przyszło się im zmierzyć. Dlatego według mnie studia to jedno, a praktyka to zupełnie coś innego.
    Okazuje się że niekiedy porządne szkolenia czy kursy dają człowiekowi o wiele większą wiedzę niż 5 lat studiów. Oczywiście nie twierdzę, że nie trzeba ich kończyć:) tylko trzeba rozwijać się i w inny sposób. Byłam np. kiedyś na szkoleniu (Franklin Covey), które według mnie dało mi dużo więcej niż niejeden przedmiot wkuwany w trakcie studiów. Tam przynajmniej uczyliśmy się technik, które mają pokrycie w rzeczywistości (co pokazywano nam na filmach działających według ich metod postępowania) a nie tylko utartych zwrotów czy teorii. Mieliśmy okazję zweryfikować to co wpajał nam trener, poprzez przećwiczenie poznanych metod w praktyce. Tak też powinny wyglądać studia, na styl zachodni min teorii - max praktyki.
    Pozdrawiam