Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Premier - po koleji

(9)
2010-12-21 17:12 | tkw
Z expose premiera w 2007 r.:
Modernizacji i to jest także priorytet mojego rządu, modernizacji wymaga infrastruktura polskich kolei. Pasażerowie mają prawo do czystych dworców, punktualnych szybkich pociągów, a kolejowy transport towarowy musi mieć warunki do konkurowania z innymi formami przewozu. To jest po prostu prawo obywateli do punktualności kolei i życia w czystości w miejscach publicznych. Grupę PKP czekają kolejne lata przyjętej strategii. Rozwiążemy problemy przewozów regionalnych. I mój rząd w trybie pilnym zakończy prace nad studium kolei dużych prędkości po to, aby jeszcze w tej kadencji z fazy studium wejść w fazę realizacji.

TKW:
1.jak patrzę na to co się dzieje z kolejami bynajmniej nie dużych prędkości, to aż boję się spytać o plany co do tej dużych prędkości. A kadencja kończy się za niecały rok, to się będzie działo „w fazie realizacji” oj będzie.
2.jeśli idzie o realizację priorytetu – modernizacja infrastruktury – generalnie są dwie możliwości – albo rząd przez te 3 lata usilnie ten priorytet realizował albo nie. Pierwsze oznacza pytanie – gdzie są efekty ? Odpowiedź – spadać partacze i nieroby. Druga możliwość oznacza, że Tusk nas 3 lata temu okłamał. Wniosek – spadaj kłamco.
  • 2010-12-21 18:13 | tkw

    Re:Premier - po koleji

    kwiecień 2010 - w katastrofie rządowego samolotu ginie prezydent RP i 95 innych osób. Nikt nie odpowiada.

    grudzień 2010 - kilka pociągów ma opóźnienie - wiceminister infrastruktury zdymisjonowany, zapowiadane są dalsze dymisje.
  • 2010-12-21 23:22 | bolec

    Re:Premier - po koleji

    Widzę, że Wy tam po wsiach dalej tani bimber pijecie ...
  • 2010-12-22 11:31 | Sławomir Osiński

    Re:Premier - po koleji

    Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko

    Projekty z listy podstawowej


    POIiŚ 7.1-26

    Przygotowanie budowy linii dużych prędkości

    Orientacyjny koszt całkowity projektu – 290,98 mln PLN
    Szacunkowa kwota dofinansowania z Unii Europejskiej – 247,33 mln PLN
    Czas realizacji 2012-2015
    Miejsce realizacji projektu (woj.) – mazowieckie, łódzkie, dolnośląskie, wielkopolskie
    Uzasadnienie realizacji projektu - Prace analityczne i przygotowawcze do budowy nowej linii kolejowej dużych prędkości mającej stanowić połączenie Warszawy z Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem



    POIiŚ 7.1-42

    Prace przygotowawcze dla modernizacji linii kolejowej E65 Południe, odcinek Grodzisk Mazowiecki –

    Kraków/Katowice – Zebrzydowice/Zwardoń– granica państwa – faza II


    Orientacyjny koszt całkowity projektu – 23,80 mln PLN
    Szacunkowa kwota dofinansowania z Unii Europejskiej – 20,23 mln PLN
    Czas realizacji 2009-2012
    Miejsce realizacji projektu (woj.) – mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie, śląskie, małopolskie
    Uzasadnienie realizacji projektu – Prace analityczne i przygotowawcze do modernizacji linii kolejowej E65 na odcinku Grodzisk Mazowiecki-Kraków- Katowice-Zebrzydowice/Zwardoń-granica państwa.



    POIiŚ 7.1-2.2

    Studium wykonalności – dokumentacja przedprojektowa dla „Modernizacji linii kolejowej E65/C-E65 na

    odcinku Grodzisk Mazowiecki - Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice

    - granica państwa, stacje kolejowe: Czechowice Dziedzice, Zebrzydowice i Zwardoń.


    Orientacyjny koszt całkowity projektu – 7 000 mln PLN
    Szacunkowa kwota dofinansowania z Unii Europejskiej – 5 950 mln PLN
    Czas realizacji 2010-2012
    Miejsce realizacji projektu (woj.) –śląskie
    Uzasadnienie realizacji projektu - Przygotowanie dokumentacji przedprojektowej dla stacji Czechowice Dziedzice, Zebrzydowice i Zwardoń.




    Projekty z listy rezerwowej


    POIiŚ 7.1-2.1

    Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Katowice - Czechowice Dziedzice - Zebrzydowice



    Orientacyjny koszt całkowity projektu – 1 952,51 mln PLN
    Szacunkowa kwota dofinansowania z Unii Europejskiej – 1 269,13 mln PLN
    Czas realizacji 2011-2015
    Miejsce realizacji projektu (woj.) –śląskie
    Uzasadnienie realizacji projektu - Modernizacja linii kolejowej od Katowic do południowej granicy z Czechami. Projekt ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym SRK: "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", trzecim celem horyzontalnym NSRO: "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski" oraz celem głównym POIiŚ: "Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej". Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej.



    POIiŚ 7.1-3

    Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Czechowice Dziedzice – Bielsko Biała - Zwardoń - granica państwa

    Orientacyjny koszt całkowity projektu – 1 509,27 mln PLN
    Szacunkowa kwota dofinansowania z Unii Europejskiej – 981,03 mln PLN
    Czas realizacji 2012-2015
    Miejsce realizacji projektu (woj.) –śląskie
    Uzasadnienie realizacji projektu - Modernizacja linii kolejowej pomiędzy Czechowicami- Dziedzicami a południową granicą ze Słowacją. Projekt ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym SRK: ""Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", trzecim celem horyzontalnym NSRO: "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski" oraz celem głównym POIiŚ: "Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej". Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej.



    POIiŚ 7.1-35

    Dostosowanie Centralnej Magistrali Kolejowej do prędkości 250 km/h na odcinku Grodzisk Mazowiecki Zawiercie

    Orientacyjny koszt całkowity projektu – 3 278,49 mln PLN
    Szacunkowa kwota dofinansowania z Unii Europejskiej – 2 131,02,03 mln PLN
    Czas realizacji 2012-2015
    Miejsce realizacji projektu (woj.) – mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie, śląskie
    Uzasadnienie realizacji projektu - Modernizacja linii kolejowej CMK do parametrów szybkiej kolei (250 km/h) pomiędzy Warszawą, a Katowicami. Projekt ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym SRK: "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", trzecim celem horyzontalnym NSRO: "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski" oraz celem głównym POIiŚ: "Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej". Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. "



    Ciekawe,czy dotrzymają podanych terminów? Jak znam życie,bez poślizgów się nie obejdzie.

    pozdrawiam










  • 2010-12-22 12:49 | tkw

    Re:Premier - po koleji

    do 2010-12-22 11:31 | Sławomir Osiński

    sprawdziłem pierwsze z brzegu:
    "W dniu 15 lutego 2010 r. nastąpiło otwarcie ofert w postępowaniu na wyłonienie wykonawcy studium wykonalności budowy linii kolejowej dużych prędkości z Wrocławia i Poznania przez Łódź do Warszawy."

    To ja się pytam - co robili od jesieni 2007 ? To miał być priorytet, jeśli takie jest tempo realizowania zadań priorytetowych, to co z innymi ? Przez 3 lata nie byli w stanie nawet powołać zespołu do napisania studium ?

    Sam kiedyś pisałem studium wykonalności. To pierwszy etap po podjęciu decyzji "chcemy". Powinien być uruchomiony bezpośrednio po podjęciu decyzji (nawet przyjmując, że decyzję podjęto w trakcie pisania expose a nie wcześniej, to pisanie studium powinno się zacząć jeszcze w 2007 roku). Ja uczestniczyłem w pisaniu studium wykonalności przez zespół kilkunastoosobowy, zajęło nam to 2 miesiące. Powstał duży dokument z konkretami, poszło do Brukseli i przydzielono środki.

    pozdrawiam
  • 2010-12-22 13:50 | Sławomir Osiński

    Re:Premier - po koleji

    9 grudnia 2008 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiła postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na opracowanie studium wykonalności linii prowadzonego w trybie dialogu konkurencyjnego.
    Do dnia 2 lutego 2009 roku do godz. 12.00, do zamawiającego wpłynęło 12 wniosków. Do kolejnego etapu zakwalifikowano czterech wykonawców. Są to międzynarodowe konsorcja, także z udziałem wykonawców polskich[11]. Wyłonienie ostatecznego wykonawcy studium wykonalności ma nastąpić w styczniu 2010 roku[12].
    15 lutego 2010 nastąpiło otwarcie ofert na wykonanie studium wykonalności. Oferty złożyło 5 konsorcjów[13].
    3 marca 2010 w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. została podpisana umowa z firmą Sener na wykonanie studium „Opracowanie warunków technicznych dla projektowania, budowy i modernizacji infrastruktury kolejowej linii kolejowych do prędkości 350 km/h”[13].



    Rozpoczęcie budowy pierwszego odcinka linii (Warszawa Centralna – Łódź Fabryczna) możliwe jest na przełomie 2013/2014 i ma kosztować 10 mld euro[6]. Zakończenie budowy tego odcinka planowane jest na lata 2016/2017[4], oddanie całej linii do eksploatacji możliwe jest według różnych specjalistów w latach 2019[7] lub 2020[8].

    W samej Łodzi linia poprowadzona zostanie tunelem, który połączy istniejące dworce Łódź Fabryczną i Łódź Kaliską. Dworzec Łódź Fabryczna zostanie przebudowany - planowane jest jego całkowite umieszczenie pod ziemią. Rozpoczęcie prac przy budowie nowego dworca zaplanowano na III kwartał 2010 roku[9], a ich koszt szacowany jest na około 1,2 mld złotych[10].

    A więc wszystko zaczęło się 9.12.2008 r.Rok po objęciu stanowiska przez Premiera Tuska.
    Poniżej,terminy z oferty przetargowej.

    "Termin składania ofert lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 02.02.2011."
    "Okres realizacji zamówienia będzie wynosił 27 miesięcy od dnia podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego ."

    Studium wykonalności budowy linii kolejowych dużych prędkości,to nie studium wykonalności budowy jakiejś przybudówki.

    Może trzeba zmienić przepisy dotyczące zamówień publicznych?

    pozdrawiam


  • 2010-12-22 15:05 | tkw

    Re:Premier - po koleji

    do 2010-12-22 13:50 | Sławomir Osiński

    "9 grudnia 2008 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiła postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego"

    A co robili od października 2007 do 9 grudnia 2008 ? A to ponoć temat priorytetowy ?

    Studium wykonalności w którym brałem udział, to projekt obliczany na ok. 05 mld. w pierwszym etapie. Więc nie była to budowa szopy.

    Zmienić ustawę o zamówieniach ? Raczej zastanowić się, po co państwo zajmuje się tyloma tematami, dlaczego taka kolej nie ma być budowana prywatnie ?

    pozdrawiam
  • 2010-12-22 15:27 | Sławomir Osiński

    Re:Premier - po koleji

    "A co robili od października 2007 do 9 grudnia 2008 ? A to ponoć temat priorytetowy ? "

    Opalali się na Bermudach.!

    Przestań.To już jest czepiactwo.

    Modernizacja linii kolejowych na kilku kierunkach trwa.Budowane są wiadukty,rozjazdy,przebudowywane tory i podtorza,oraz trakcje.W renowacji jest kilkadziesiat dworców kolejowych.Terminy są określone w umowach.
    W ciągu ostatnich 10 lat,nie było na koleji robót na taką skalę.
    Nie można,przy okazji SKANDALU Z ROZKŁADEM JAZDY,potępiać wszystkiego" w czambuł".

    pozdrawiam
  • 2010-12-22 16:24 | tkw

    Re:Premier - po koleji

    do 2010-12-22 15:27 | Sławomir Osiński

    "To już jest czepiactwo."

    Oczywiście. Jest kilka rzeczy których nie znoszą, wśród nich jest kłamstwo. A jeśli zapowiedź premiera jest realizowana jak jest, to z tego wynika jedna z możliwości:

    1. kłamał już w chwili wypowiadania tych obietnic
    2. nie jest w stanie zapanować nad podległymi sobie służbami.

    Chcesz mi powiedzieć, że do jesieni 2010 polska kolej była OK ?

    Uważam, że moją rolą jako obywatela jest patrzeć, co robi władza. I widzę ciecia na stołku premiera, ciecia który myśli tylko o tym, żeby mu cieciowskiej miotły nikt nie zabrał.

    Wymieniasz co zrobiono czy co się robi - pytanie "a w jakiej części jest to zasługa rządzących a w jakiej jest to normalny efekt tego, że tam pracują ludzie, więc coś robią". Zanim premier zacznie sobie przypisywać zasługi to chciałbym zobaczyć, że one rzeczywiście istnieją. Inaczej to jest sytuacja rodem z PRL - jak wybrano Wojtyłę na papieża to propaganda Urbana twierdziła, że jest to "wielkie osiągnięcie socjalistycznej Polski".

    W tym kraju pracuje parę milionów ludzi więc coś się robi. Ale ja mam wrażenie, że rząd niewiele w tym pomaga. To myślenie rodem z PRL, że "Gierek budował". To ludzie budowali, nie Gierek, i wybudowaliby więcej i lepiej, gdyby tenże Gierek im nie przeszkadzał - Huta Warszawa, gdzie trzeba dowieźć i rudę i węgiel, inne zakłady, które padły jak rynek zweryfikował ich produkcję (choć mam tu świadomość, że wielu z nich w upadku "dopomożono").

    Ja chciałbym Tuska potraktować poważnie jako premiera, ale pytam - za co ? Masz poczucie, że od 2007 roku Polska "ruszyła z kopyta" ? Że żyjesz w kraju znacznie lepszym ? W jakiej dziedzinie - poza propagandą - Tusk może powiedzieć "obiecałem, zrobiłem" ? Drogi ? Prawo ? Służba zdrowia ? Nauka ? Emerytury ? Co ?

    Ja tak w istocie rzeczy nie krytykuję nawet Tuska co samą tę "demokrację". Jeśli mówię, że BYĆ MOŻE pod rządami Kaczyńskiego byłoby lepiej, to z dwu powodów:
    1. Kaczyński nie zadłużał nas tak jak Tusk a to sprawa chyba kluczowa dla przyszłości, więc mam nadzieję, że przyhamowałby to rozpasanie
    2. Kaczyński, w przeciwieństwie do Tuska, nie jest tylko administratorem, cieciem tylko politykiem, który ma obraz celu, jaki chce osiągnąć. A Tusk tylko skrzętnie z jego pomysłów korzysta - korzysta z IPN, korzysta z CBA - co Tusk zbudował "od siebie" ?

    pozdrawiam