Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Znika swojsko brzmiąca marka

(9)
Z polskiego rynku znika kolejna swojsko brzmiąca marka, zastępowana przez anglojęzycznego potworka. To uboczny efekt globalizacji – nie pierwszy i na pewno nieostatni.
  • 2011-01-18 14:55 | Igor Hacia

    Zamiana Ery na T-Mobile

    Bardzo nie podoba fakt zastąpienia marki Era. Od prawie już 10 lat jestem związany z Erą i bardzo się do niej przywiązałem, lecz jeżeli w rzeczywistości dojdzie do zmiany nazwy niestety nie przedłużę umowy i przejdę do PLUS-a. Bardzo mi przykro, że Niemcy zniszczą starą, bardzo znaną i kojarzącą mi się bardzo pozytywnie markę. Proszę mnie źle nie zrozumieć. Nie jestem żadnym nacjonalistą który nie lubi naszych sąsiadów. Chodzi mi jedynie o to, że nowi właściciele chcą zatracić i zniszczyć to, co zostało systematycznie budowane od kilkunastu lat. Era jest jedną z najważniejszych, najbardziej rozpoznawalnych i najfajniejszych polskich marek na rynku. Każdy ją zna, potrafi skojarzyć z firmą i dużo ludzi ma z nią pozytywne skojarzenia. Lecz w wyniku zmiany nazwy ten cały kapitał zostanie zmarnowany a sama firma straci, nie tylko zyski, ale również swój profil, ponieważ nie za dużo osób kojarzy markę T-Mobile i będą mieli kłopoty z identyfikacją z nową marką. Dlatego wszyscy Ci, którym leży na sercu dobro Ery powinni zaprotestować i połączyć się w wysiłkach mających na celu pozostawienie marki Era. Era zawsze była, jest i będzie w moim sercu. T-Mobile do mnie nie przemawia i jest dla mnie obca. Nie chcę telefonu z tym logiem...
  • 2011-01-18 15:31 | Vera

    Ale inni mają inne odczucia

    Już 10 lat temu ta firma powinna być włączona do koncernu. Dawno by wszyscy o tym zapomnieli Tymczasem polskie pieniactwo opóźniło rozwój firmy, naraziło na bezsensowne koszty i cofnęło Erę w rozwoju. Koszty zmiany nazwy to pikuś w porównaniu ze stratami spowodowanymi chciwością i zaściankowością. Te 2,3 miliarda euro, które kosztowało Niemców przejęcie, można było wydać na rozwój firmy i polepszanie usług. A tak Era przesunęła się z pierwszego na 3 lub czwarte miejsce w Polsce i na dodatek ma markę zapyziałej i nieruchawej matrony sexy jak kosz na śmieci.Zmiana wizerunku firmy i nadanie jej nowego polotu są absolutnie konieczne i te parę milinów groszy powinno się szybko zwrócić. Za pół roku nikt poza paroma opóźnionymi w rozwoju o tym nie będzie pamiętał. Przypomnijmy choćby markę Orange: Jak się nazywała po polsku?
    Mamy tu i w artykule i na forum samych geniuszy ekonomii ale nikomu nie chciało się wysłać faksu z prośbą o odpowiedzi choćby na pytania:
    1. Dlaczego firma zmienia matkę?
    2. Co sobie przez to obiecuje?
    3. Jakie są doświadczenia z innych krajów?
    4. Jakie są koszty i zyski ze zmiany?
    5. Czy i w jakim czasie firma spodziewa się zwrotu kosztów?
    6. Jak to się odbije na klientach?
    Tymczasem, jak to w PL, zamiast włożyć trochę wysiłku w analizę, lepiej wyrazić swoje negatywne zdanie, nawymyślać Niemcom od durniów bo oni przecież nie wiedzą jak się ekonomicznie myśli i wydaje pieniądze. No i pokazać, że potrafiłoby się to lepiej. A niedługo specjalny transport przywiezie te sukcesy ze Smoleńska na pomnik geniuszu.
  • 2011-01-18 20:50 | Kolega królika

    Re:Znika swojsko brzmiąca marka

    Z polskiego rynku znika kolejna swojsko brzmiąca marka, zastępowana przez anglojęzycznego potworka.
    (...)
    Najbardziej widocznym ich znakiem będzie zmiana nazwy i logo, fachowo określana jako rebranding – Erę w tym roku zastąpi T-Mobile.


    Szto eta 'rebranding'? Czy to przypadkiem nie jest jakiś anglojęzyczny 'potworek' w stylu: ofset, biling, kasting, deweloper, etc.?

    Kolejne 'ekspert' ... tym razem językowy :)

  • 2011-01-18 20:53 | Kolega królika

    Re:Znika swojsko brzmiąca marka

    Przypomnijmy choćby markę Orange: Jak się nazywała po polsku?

    Pomarańcza? Polska pomarańcza :)
  • 2011-01-19 08:05 | Roma

    Przyganiał kocioł garnkowi

    Skoro dziesiątki artykułów prasowych posługują się takim potworkiem, jak "dizajn" to nie dziwcie się, że zadomowi się także "te-mobajl".
  • 2011-01-19 13:20 | jesiotr

    Re:Znika swojsko brzmiąca marka

    Wymowa fonetyczna T-Mobile to:
    1. z angielska - Ti-Mołbol
    2. z niemiecka - Ti-Mobajl

    (rzecz jasna nieco pokraczny to zapis fonetyczny, ale sprawdzić można na google translate - jest tam opcja odsłuchania dźwiękowego wymowy w wielu językach, w tym co ciekawe w polskim również)

    Ja prywatnie stawiam na wersje niemiecką.
  • 2011-01-19 13:33 | stettiner

    Re:Znika swojsko brzmiąca marka

    No cóż, TAKIE RZECZY TYLKO W ERZE .... :-))
  • 2011-01-19 18:15 | świadomy konsument

    Re:Znika swojsko brzmiąca marka

    Ma Pan rację - to jest fanaberia. Za te rebrandingi płacimy my - KLIENCI.
  • 2011-02-07 21:42 | kixan

    Re:Znika swojsko brzmiąca marka

    Dobrze, że chociaz plus w języku polskim i angielskim brzmi prawie tak samo.