Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Pogrubienia - moje

(7)
2011-02-22 13:01 | tkw
Za onet.pl:
- Polityka bezpieczeństwa, z natury rzeczy, musi odnosić się do czarnych scenariuszy. Jeżeli przyjmiemy, że z jednej strony Unia Europejska dysponuje ogromną mocą regulacyjną, a z drugiej strony nie przestrzega elementarnych zasad solidarności, to dla wielu państw powstaje pytanie - jaki sens ma uczestniczenie w takim przedsięwzięciu? Podważono jeden z fundamentów Unii Europejskiej. Bez przestrzegania i stosowania tej zasady Unia nie może się rozwijać - powiedział w Szczecinie Jarosław Kaczyński.

Prezes PiS bierze udział w międzynarodowej konferencji poświęconej konsekwencjom i zagrożeniom związanymi z budową gazociągu Nord Stream na dnie Bałtyku. Spotkanie w Szczecinie zostało zorganizowane przez grupę parlamentarną Europejskich Konserwatystów i Reformatorów.

Zdaniem Jarosława Kaczyńskiego rozpoczęcie budowy gazociągu Nord Stream tworzy "nową sytuację", która najdobitniej uwypukliła się pod postacią "chorego związku" między polityką, a gospodarką. Były szef rządu dodał, że obecnie następuje "prywatyzacja i spieniężenie" pewnych decyzji, co można bezpośrednio wykazać na przykładzie dwóch byłych premierów

Lider PiS przyznał, że jest to "radykalne" postawienie tej sprawy, ale w obecnej sytuacji tak właśnie należy postępować. Były premier podkreślił, że Polska ma oczywisty interes w tym, aby zespół portowy Szczecin-Świnoujście mógł swobodnie działać i konkurować z portem w Rostocku.

Przeczytaj pierwszą oraz drugą część wywiadu z Jarosławem Kaczyńskim w Onet.pl

- Jeżeli Unia Europejska ma być obszarem wolnej konkurencji, to nie wolno tworzyć sztucznie skonstruowanych mechanizmów, które tę konkurencję radykalnie ograniczają. To, że w ciągu ostatniego dwudziestolecia nie zbudowano m.in. dróg do tych portów, to jest nasza polska wina. Ale nie wolno nam się zgadzać na celowe zmierzanie do tego, by jedni mieli przewagę, a drudzy byli od początku na straconej pozycji. W żadnym wypadku nie wolno nam się na to godzić. Musimy wykorzystać wszystkie metody, by to odwrócić - apelował w Szczecinie Kaczyński.

Zaproszenie na dzisiejszą konferencję, przyjęli przedstawiciele Nord Stream. Stanowisko konsorcjum ma przedstawić jego dyrektor Dirk von Ameln. Do Szczecina przyjechali także przedstawiciele prezydencji węgierskiej, posłowie do Parlamentu Europejskiego, posłowie i senatorowie RP, przedstawiciele środowiska rybackiego, strony rządowej oraz samorządowcy gmin nadmorskich. W spotkaniu będą ponadto uczestniczyć prezydenci Szczecina i Świnoujścia oraz reprezentanci Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA.
  • 2011-02-22 14:15 | Hanna

    Re:Pogrubienia - moje

    Przecież to dla Prezesa żadna nowość, o budowie tego gazociągu wiemy od kilku lat, teraz się obudził??
  • 2011-02-22 17:08 | tkw

    Re:Pogrubienia - moje

    do 2011-02-22 14:15 | Hanna

    a co może zrobić od 3,5 roku poza biciem na alarm ?
  • 2011-02-23 10:59 | Hanna

    Re:Pogrubienia - moje

    Decyzja o budowie tego gazociągu ma trochę więcej niż 3,5 roku. Może trochę obiektywizmu kolego nawet jeśli uwielbiasz J.K.
  • 2011-02-23 14:14 | tkw

    Re:Pogrubienia - moje

    do 2011-02-23 10:59 | Hanna

    umowę o budowie podpisano 29.08.2006, czyli na rok przed utratą władzy przez PIS. Ówczesny minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski nazwał to porozumienie "nowym paktem Ribbentrop-Mołotow". Tenże sam Sikorski już jako minister sprawa zagranicznych z ramienia PO - chyba tak już tego nie określa.

    Protesty rządu PIS były. O ile pamiętam - były pozwy do trybunałów międzynarodowych o łamanie praw środowiskowych i naruszanie stref ekonomicznych Polski. Kaczyński próbował zmontować koalicję przeciw temu gazociągowi złożoną z Polski i państw bałtyckich - nie udało się, chyba są to zbyt słabe państwa, kolejno ulegały naciskom Rosji i Niemiec - kanclerz Niemiec Gerhard Scroeder został szefem tego konsorcjum, premier Finlandii też był zwolennikiem gazociągu a teraz pracuje w tym konsorcjum.
    Nie wiem, czy Kaczyński mógł zrobić dużo więcej przez rok. A od 3,5 roku jakoś nie pamiętam, by polski rząd starał się coś zrobić w tej kwestii. Nie rozumiem, czemu przez te lata nie próbowano choćby rozpocząć prac przy podejściu do portu w Świnoujściu.
  • 2011-02-23 16:13 | dziadek 2

    Re:Pogrubienia - moje

    Jeszcze raz widać jakby polska Polska postawiła tam parę okrętów wojennych z prawdziwego zdarzenia których nam brak to rurociąg by wybudowano ale blisko wybrzeży skandynawskich i jedynie od skandynawskiego wybrzeża do brzegu Niemiec rurociąg musiał przecinać Bałtyk. A wtedy nie było by problemu z głębokością bo między innymi o to chodzi że rurociąg spłycił nam maksymalne zanurzenie okrętów jakie mogą wpływać do portów w Świnoujściu i Szczecinie. To samo dotyczy to portów w Gdańsku, Gdyni oraz Kołobrzegu.
    Jednym słowem rurociąg ogranicza nasze możliwości budowy i obsługi statków i np. taki gazowiec jaki miał by przybić do naszych portów, musiał by stawać z ponad 10 mil od naszego brzegu.
  • 2011-02-24 15:53 | jpet

    Re:Pogrubienia - moje

    "- Jeżeli Unia Europejska ma być obszarem wolnej konkurencji, to nie wolno tworzyć sztucznie skonstruowanych mechanizmów, które tę konkurencję radykalnie ograniczają. To, że w ciągu ostatniego dwudziestolecia nie zbudowano m.in. dróg do tych portów, to jest nasza polska wina. Ale nie wolno nam się zgadzać na celowe zmierzanie do tego, by jedni mieli przewagę, a drudzy byli od początku na straconej pozycji. W żadnym wypadku nie wolno nam się na to godzić. Musimy wykorzystać wszystkie metody, by to odwrócić - apelował w Szczecinie Kaczyński. "

    Przepraszam, że się wtrącam... Słyszałam, że mamy od groma problemów z gazem - bo własnego nam nie starcza. To na Boga, dlaczego nie dołączyliśmy do tej inwestycji? Wspólnie zawsze taniej i respekt wiekszy!
    Gdy rozum śpi budzą się upiory.....