Uniewinnienia dla żołnierzy z Nangar Khel

(47)
Po dzisiejszym wyroku sądu trudno czuć się mądrzejszym w sprawie tragedii koło Nangar Khel. Sąd co prawda uniewinnił wszystkich siedmiu oskarżonych, ale nie dał jasnej odpowiedzi, dlaczego właściwie nie żyje sześciu Afgańczyków.
  • 2011-06-01 17:04 | tkw

Pytania

Na onet.pl przeczytałem, że Sikorski "się cieszy".
    Nie znam się na wojsku, nie wiem co się stało w tej wiosce, nie wypowiadam się na ten temat.

Ale to się stało 16.08.2007 roku. Dwa miesiące później PO przejęła władzę i skoro ludzie PO (premier, minister spraw zagranicznych, minister obrony narodowej) byli tak przekonani o niewinności żołnierzy - to prokuratura mogła śledztwo umorzyć. A mimo to do sądu złożono akt oskarżenia. Znam przypadki, gdy sprawa już na etapie sądowym jest tak oczywista na korzyść oskarżonych, że sam prokurator wnosi o uniewinnienie, tu się tak nie stało i stawiam, że będzie apelacja prokuratury.
    Samo uzasadnienie wyroku jest ciekawe. W zasadzie - jak piszą media - dowody były za słabe ale jakieś były, bo sędzia nie tłumaczyłby uniewinnienia obowiązkiem interpretowania wątpliwości na korzyść oskarżonych.

Dziś już czytałem gromy na Macierewicza, bo to ponoć on sprawę ujawnił. W świetle uzasadnienia wyroku - chyba powody do zrobienia sprawy jednak były. Tyle, że nie każda sprawa kończy się sukcesem prokuratury, przegrana prokuratury nie jest dowodem na to, że samo założenie sprawy było głupie.
  • 2011-06-01 18:17 | SWIEKRA

Re:Uniewinnienia dla żołnierzy z Nangar Khel

Jedynym lekarstwem na poziom Wojskowej Prokuratury jest kierowanie kandydatów do zajmowanych stanowisk w tej instytucji, jest kierowanie kandydatów na roczną praktykę w Afganistanie,wcielenie do uczestnictwa w patrolach,powąchania zapachu prochu i oglądu ofiar tej partyzanckiej wojny.Prokurator winien mieć wyobrażenie i doświadczanie wojny na wlasnej skórze. Wówczas oskarżanie żolnierzy o ludobójstwo nie przychodzilo by tak latwo.