Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Strajk w PKP: Przewozy Regionalne

(8)
Czy można jeszcze bardziej zniechęcić Polaków do jazdy koleją? Można – strajkami.
  • 2011-07-05 15:29 | Slawczan

    PKP zdycha...

    Kolejarze walczą o swoje. Ich sprawa - szarpią jak ,każdy - jak najwięcej kasy a sytuacja kolei i szerzej transportu publicznego to inna para kaloszy. Kilkadziesiąt spółek - kilkudziesięciu prezesów z całym aparatem przybocznych, nepotów, funfli, do tego koryta tzw. działaczy związkowych - a jakże. To musi kosztować. I to stado pasożytów zafundował nam tak fetowany za swoją ,,wielkość" p. Buzek do spółki z p. Balcerowiczem. Chyba tylko w Polsce osobnicy o tak żenujacych kwalifikacjach intelektualnych a co za tym idzie kompetencjach mogą być fetowani jako uznane autorytety (pseudo?) ,,Autorytety" owe stworzyły( Buzek jako premier , Balcerowicz jako wicepremier ds. gospodarczych) strukturę tak kretyńsko niewydolną ,że wręcz gdyby to było w PRL albo ZSRR to bez wahania uznano by ,że był to sabotaż. Oba panowie powinni ponieść odpowiedzialność karną z rażącą niegospodarność. Oczywiście ten kretynizm jest pracowicie kontynuowany przez ich następców - końcu oni też mają kumpli, klientów ,pociotków do zainstalowania ,,na państwowym". Jedyną zmianą jaka z ich punktu widzenia jest możliwa to prywatyzacja - jak wiadomo zarządzającym prywatyzowanej firmy zawsze sporo skapuje. PKP (rozumiana jako koleje państwowe) to po Lasach Państwowych największy rezerwuar majątku państwowego o olbrzymiej wartości (przeważnie gruntów położonych w centrach miast) więc pole to nadużyć podczas ewentualnej prywatyzacji (bo państwowe koleje uczyniono tak niewydolnymi ,że niemożliwymi do użycia więc jedynie liberalna recepta może pomóc - PRYWATYZACJA, he he) będzie niezmierzone. Ale najpierw ,rzekłbym sprawdzoną polską metodą prywatyzacyjną, trza to zruinować by można to było się obławiać za bezcen. Na każdy przejaw niekompetencji, nieudacznictwa każdy kolejarz ma jedną odpowiedź - panie co ja mogę - tam inna spółka.Ciągłe zmiany rozkładu jazdy, na dodatek pełnych zastrzeżeń - kursuje ,,tylko pon- pt i w nd" albo ,,nie kursuje 22.04, 07.06" - co tydzień trzeba by studiować rozkłady jazdy by się w tym szambie połapać. Pociągi konkurujących spółek jadą stadami potem przerwy po 4-5 godzin. ceny biletów wysokie - jakość żenująca-, z tendencją spadającą. Kiedyś w TLK były miejscówki - teraz nie. Gdy długi weekend i wzmożony ruch - wiadomo - część pociągów wycofana , o wydłużeniu składów nie ma co marzyć z takiej okazji. Wszystko to oczywiście jako wynik ,,usprawnienia" i działania ,,frontem do klienta". A pan redaktor burzy się o strajk? Tu trzeba burzyć się na bezczelnego premiera ,który fetuje ministra-nieudacznika Grabarczyka ,że temu udało się zachować stołek gdy jego resort wykazał się monstrualną niekompetencją ,której symbolem był chaos na kolei 13.12.2010. Przypomnę ,że ów as infrastruktury miał 4 mld ,,zaskórniaków" przeznaczonych na kolej ale wydał je na drogi. Widocznie kolei kasy nie trzeba - jest tam cacuniu.To jest prawdziwe chamstwo a nie strajkujący kolejarze. To jest prawdziwe szkodzenie kolejom a nie żądania płacowe kolejerzy. Oni de facto przyczyniają strat groszowych w porównaniu z działalnością kolejnych ministrów infrastruktury i ich kreatur na czele owych KILKUDZIESIĘCIU SPÓŁEK. mam nadzieję ,że dla zarządzania pracą dworcowych babć klozetowych ,by usprawnić ich pracę też wykreują spólkę. Potem się okaże ,kible trza zamknąć bo brudne i nierentowne...Dobro pasażera nade wszystko...
  • 2011-07-05 15:33 | jvelzkeyek

    Re:Strajk w PKP: Przewozy Regionalne

    Kolej hamuje i staje

    Na znak strajku maszyniści pociągi zatrzymali.
    Są oburzeni, że podwyżki nie dostali.
    Nie ma pieniędzy na wagony i szyny,
    dlatego powoli i starym taborem jeździmy.
    Czy kolejarze tego nie widzą?
    Dlaczego marazmu na kolei się nie wstydzą?
    Inne koleje coraz szybciej pędzą,
    a nasze obrastają większą nędzą.
    Nierówne tory, stare wagony, dworce rozwalone.
    Pociągi bardzo wolne, brudne i opóźnione.
    Drogie bilety, podróże koszmarne.
    Dziesiątki spółek, a zarobki marne.
    Kolei potrzebna terapia wstrząsowa,
    żeby to co jeszcze jest na razie zachować.
    Należy zahamować popadanie kolei w ruinę.
    Popierać kolej nie słowem a czynem.
    Minister Grabarczyk kolej nową nam zbuduje,
    dopiero wtedy, jak starą całkiem wyhamuje.
  • 2011-07-05 17:06 | Andrzej

    Re:Strajk w PKP: Przewozy Regionalne

    Tak żałosnego stanu w jakim znajdują się dworce, tory kolejowe, pociągi, oraz kolejarze - nie pamiętam, a żyję już dość długo. Demoralizacja i tumiwisizm to zbyt łagodne określenia.
  • 2011-07-05 18:30 | Cezary Komanda

    Re:Strajk w PKP: Przewozy Regionalne

  • 2011-07-05 20:51 | maja89

    Adwokat do Józefa K. :

  • 2011-07-05 20:54 | maja89

    "przychodzisz zawsze nie w porę"

    Proponuję zawczasu wytruć tych głupich związkowców - po co mają brać pensje z NASZYCH podatków i przeszkadzać w słusznej ideologicznie prywatyzacji kolei ?
  • 2011-07-06 09:46 | jotkaes

    Re:Strajk w PKP: Przewozy Regionalne

    Czy ktoś analizuje poziom wykorzystawnia miejsc w pociągach. Te, które zdarza mi się obserwować przewożą średnio po jednym człowieku w przedziale. Taniej byłoby chyba wynająć autobus dla tej grupki lub puścić na tory szynobusy zamiast zestawu lokomotywa + wagony + załoga.
  • 2011-07-13 04:28 | Kolega królika

    Re:Strajk w PKP: Przewozy Regionalne

    Róbcie tak dalej, ostro główkujcie,
    Twórzcie komisje przy każdym wójcie,
    Piszcie opasłe tomy analiz,
    Jak zlikwidować na wsi paraliż.

    Róbcie sympozja i seminaria,
    Na temat roli sznurka w kombajnach,
    Róbcie wystawy maszyn przy pracy,
    By chłop mógł z bliska traktór zobaczyć.

    Róbcie dożynki i cepeliady,
    Jaja, obrzędy, częste narady,
    Piszcie wytyczne i okólniki,
    Żeby były te wyniki
    .