Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Uklad (nie) idealny. Szkolenie pilotow.

(3)
2011-07-30 19:40 | serowik
A jak wyglada sztuka szkolenia po polsku w innych dziedzinach? Kierowcy autobusow, karetek pogotowania, maszynisci kolejowi, operatorzy elektrowni i systemow energetycznych, wodociagi itd? Z raportu wyraznie wynika, ze na pewno tzw. polskim VIP nalezy sie dodatek do pensji za prace w niebezpiecznym srodowisku. Ale byc moze takie uprawnienia naleza sie wszystkim mieszkancom Polski.
  • 2011-07-31 12:13 | SWIEKRA

    Re:Uklad (nie) idealny. Szkolenie pilotow.

    Skoro podstawą istnienia spec-pulku jest konieczność lądowań na lotniskach, na których piloci linii cywilnych nie wyrażają zgody ze względu na obowiązujące u nich przepisy bezpieczeństwa.Należy rozszerzyć szkolenie i "trening ciągly"dla wojskowych zalóg. Póki co, w Polsce nie brak lotnisk wojskowych z zabezpieczeniem r/nawigacyjnym takim jakie bylo w Smoleńsku. Katastrofy w Miroslawcu i w Smoleńsku wykazaly bezradność zalóg w wykonaniu tych wojskowych zalóg. Np. zaloga lądująca w Miroslawcy nie potrafila wprowadzać poprawek na boczny wiatr na prostej do lądowania tak podczas 1-szego jak i 2-giego podejścia. Brak bylo wspólpracy w obydwu katasrofach zalóg z nawigatorem lądowania (po komendach KSL zalogi nie kwitowaly aktualną wysokością).Skąd się to wzięlo? Piloci samolotów transportowych przyzwyczajeni do lądowania na "wypasionych" w elektronikę lotniskach wykorzystujący elektronikę samolotów nie potrafią bez niej manualnie pilotować samolotu przy ubogich środkach r/nawigacyjnych na zapyzialych lotniskach. Nowoczesna elektronika umożliwia im automatyczne wyprowadzenie samolotu nad początek pasa lądowania na wysokości kilkunastu metrów.
    Inną sprawą jest to,że za perfekcyjną uslugę w każdej dziedzinie trzeba porządnie zaplacić. Wynagrodzenie zalog wojskowych sięga 20% wynagrodzeń zalóg cywilnych. Stąd powszechny odplyw wyszkolonych pilotów do pracy w liniach cywilnych. Czy można się temu dziwić?
  • 2011-07-31 12:57 | lucek

    Re:Uklad (nie) idealny. Szkolenie pilotow.

    Moim zdanem komisja bardzo delikatnie potraktowała załągę i "komandira". Wręcz elegancko. Zawsze uważałem i będę uważał,że odpowiada ten co trzyma lejce i bat. Coś tam, coś tam wiem. Coś widziałem i rozumiem. Licencję mech. lotn. otrzymałem w roku 1976