Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

(22)
Dreamliner może być uziemiony przez cały sezon letni, w Locie trwają prace nad głęboką restrukturyzacją, mniejszy Eurolot też przynosi duże straty, a remont pasa startowego w Modlinie potrwa dłużej niż się spodziewano. Tak wielu złych wiadomości z branży lotniczej nie było u nas od dawna.
  • 2013-02-14 15:09 | MMK

    srebro narodowe na sprzedaż

    "a kupca chce znaleźć w ciągu kilku najbliższych miesięcy"
    Oj. Radze zrobić najpierów próbę publczinej sprzedaży, bo będzie kolejny mit "wyprzedanego za darmo srebra narodowego". ;)


  • 2013-02-14 15:21 | Janek

    Atak na LOT

    To nie jest żaden pech, tylko kolejny programowy atak na polskiego przewoźnika lotniczego - rząd powinien obciąźyć wszystkimi kosztami za nielatające Dreamlinery, straty na opcjach oraz zawyżone dwukrotnie koszty leasingu pozostałych samolotów ambasadę USA (płatne natychmiast i w złocie, a nie jakimś tam byle papierem), albo ambasadora wypędzić USA z Polski kijami, a wszystkie interesy syjonistyczne, bo o nie tu chodzi, w Polsce zablokować, do czasu naprawienia szkód, na stale natomiast powinna być zablokowana judaistyczna rzeź rytualna.
  • 2013-02-14 17:16 | ch

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    i wszystko sie odwroci, na koniec odczyn egzorcyzmow nalezy zaaplikowac, jako to ostateczne ubicie tej chydry zla, polujacej na lot i bedziem zbierac kasiore sami

    recepty moze i sa tylko nie ma sily i woli zeby tozrobic, uklady zwiazkowe, polityczne itd, kto wie moze nalezalo sprzedac niemcom lto a przejac konserwacje chocby czesci ich maszyn, nalezalo sprzedac tez im fso zapewne cos z vw byloby produkowane, oni sa solidni partnerzy, taka kultura
  • 2013-02-14 17:44 | jer-111

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    "To uczciwy krok wobec pasażerów, którzy unikną rozczarowania, gdy zamiast oczekiwanego przez nich Dreamlinera podróż odbędą maszyną znacznie mniej komfortową."

    Kolejne bajki? Moze w "Dreamlinerze" lzej sie oddycha (inne nieco cisnienie powietrza i klimatyzacja), ale jezeli chodzi o rozstaw siedzen i odleglosci
    pomiedzy nimi to nowy "Dreamliner" (wersja dla LOT-u) w klasie "ekonomicznej"
    wcale NIE jest wygodniejszy od obecnych B-767!
  • 2013-02-14 21:10 | bolec

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    Zabawne, że Polacy widzą problem dopiero jak zapuka do drzwi :)
    Od momentu, gdy tym krajem zaczęły rządzić niekompetentne miernoty LOT stał się przechowalnią znajomych królika, a działalność przewoźnika to jedynie pretekst dla obsadzania stanowisk. Taka sama maskarada jak z TVP, które istnieje jedynie po to, żeby dostarczać pretekstu dla utrzymywania absurdalnie wysoko płatnych stołków w KRRiTV ... 3RP to taka groteska na rubieżach dawnego ZSRR :)
  • 2013-02-14 21:10 | ktos

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    z tego co wiem w LOT były prowadzone prace nad poprawą sytuacji. Pracowała nad tym firma zewnętrzna - wyniki prac, skrócone o połowę koszty funkcjonowania.
    I co?
    Beton "menagerski" nie zgodził się na implementacje tego bo się bał pytań co oni tam robili przez 15 lat????
    Więc za upadek LOT odpowiada "menagement" czyli wsyscy pseudo specjaliści na stołkach z nadania od wujka senatora, posła itp.
    Sprywatyzować, wywalić tych "managerów" i będzie działać.
  • 2013-02-14 23:45 | le_mon

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    "Beton "menagerski" nie zgodził się na implementacje tego bo się bał pytań co oni tam robili przez 15 lat????"
    Naprawdę Pan (może Pani?) w to wierzy? Jakiemu menegerowi w tym kraju spadł włos z głowy za jego działalność? A właściwie za niedziałalność :) Najlepszy przykład to niejaki Grad, który ściągnął takie tabuny inwestorów z Kataru, że aż stocznię rozdeptali ;) A teraz chłopina będzie nam stawiał elektrownię atomową ;) Czy któryś z tabunów menagerów z 64 spółek PKP został kiedykolwiek zapytany, co on tam właściwie robi? A gdyby nawet... już widzę jakby się przejął :)) Kumple z PO, PiS czy innego PSL zginąć mu nie dadzą. To co się chłopina będzie przejmował?
  • 2013-02-15 00:39 | Slawomirski

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    Brak kompetencji w prowadzeniu LOT-u wiaze sie ze swiatowym kryzysem w branzy. Wszyscy przewoznicy maja klopoty finansowe bo ceny sa niskie. Polacy zadecyduja czy chca miec LOT. Do momentu wyklarowania sie sytuacji odradzam kupowanie biletow LOT.
  • 2013-02-15 11:36 | scrambler

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin- dmuchawce, latwce, wiatr...

    do @bolec:
    "Od momentu, gdy tym krajem zaczęły rządzić niekompetentne miernoty(...)"

    tzn. dokładnie od kiedy?
    Widzisz przyjacielu, tak się składa,że dość dawno temu troche w LOT pracowałem i już wówczas pomimo zapadłych wokół zmian na tzw. lepszy system gospodarczo - polityczny firma w całości przypominała kołchoz. Do orania bruzd na niebie, ale kołchoz. Żadnego kołchozu bez wsparcia politycznego nic nie uratuje przed "niewidzialną" ręką rynku - ani przemalowanie szyldu, ani zakup nowych , może i nawet najlepszych na świecie kombajnów. LOT to fajna legenda o wartościach sentymentalnych, które to wartości jako jedyne dobrze sie sprzedaja, skoro bez oporów od wielu lat bólą za nie słone kwoty wszyscy płacący w Polsce podatki. Ile zatem realnie wart jest LOT po odkrojeniu tego typu wartości niematerialnych? Może nie będzie trzeba dopłacać, żeby go ktoś wziął?
  • 2013-02-15 12:24 | axiom1

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    "Nowy prezes Lotu, Sebastian Mikosz, twierdzi jednak, że prywatyzacja to absolutny priorytet"

    Nowy prezez Lot-u jest absolutnym dnem !!! Po co on staral sie o te pozycje ??? Tylko dupek sprzedaje firme na pograniczu bankructwa. Widac ze Mikosz nic innego nie potrafi.

    Widac ze Mikosz nie potrafi naprawic LOT-u. Juz dzis powinien byc wyrzucony. Jego nominacja byla farsa i aktem blazenstwa ze strony ministra skarbu.
  • 2013-02-15 14:06 | bolec

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    Zmień ksywkę na scrambled - to znacznie lepiej pasuje do kogoś o takich poglądach :)
  • 2013-02-15 14:09 | ziołolipa

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    Koniecznie trzeba podzielić na jeszcze mniejsze spółki. Jest to jedyna gwarancja na sukces, patrz PKP
  • 2013-02-15 14:13 | bolec

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    "Wszyscy przewoznicy maja klopoty finansowe bo ceny sa niskie."
    ----
    Ot i kolejny "ekspert" :)

    Wszyscy Polacy wiedzą wszystko o przyczynach problemów, posiedli wiedzę jak stwarzać wzory na trzęsienie ziemi, znają również metody naprawy całego świata, a jakoś nie potrafią u siebie zbudować nawet głupiego pasa startowego ... kabaret!

  • 2013-02-15 17:10 | scrambler

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    do
    2013-02-15 14:06 | bolec

    Poproszę o konkretną odpowiedź na zadane pytanie. Można być z głowy, czyli z niczego.
    A za nieodpłatną poradę serdeczne dzięki. Idąc tym tropem polecam wycisnąć wągry, spuścić wodę i otworzyć się na przestrzał. Najlepiej przed. Życzliwość za życzliwość.
  • 2013-02-15 17:55 | ktos

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    Przyznaje racje..
  • 2013-02-16 01:12 | Juz raz ostrzegalem.

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    Fantastyczna okazja, by wycofac sie z zamowienia na Dreamlinery.
    Problem z bateria byl oczywisty, wiec niemozliwy do ukrycia.
    Dreamliner ma cala game ukrytych problemow, glownie strukturalnych, ktore ujawnia sie po kilku latach eksploatacji.
    Koszt zastosowania sie do przyszlych Airworthiness Directive oraz Service Bulletine bedzie astronomiczny, bo w trosce o obnizenie ciezaru konstrukcji kierownictwo programu zmusilo kontruktorow do udowodnienia przy pomocy obliczen, ze ewidentnie zbyt slabe elementy konstrukcji wytrzymaja obciazenia w locie. Inzynierowie ktorzy nie zgadzali sie na falszowanie wynikow obliczen zostali po prostu zwolnieni, pod roznymi pretekstami.
    Ostrzegalem LOT przed kupnem Dreamlinerow juz w 2005.
    A teraz radze: wycofajcie sie z tego zakupu. Nie bez powodu zadna z powaznych linii lotniczych nie zgodzila sie na dostawe Dreamlinera w jego obecnym stanie.
  • 2013-02-16 08:07 | saganini

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    100% racja, ziołolipa! PLL LOT należy podzielić na jeszcze mniejsze spółki, np. LOT-Kadłuby, LOT-Silniki, LOT-Podwozia, LOT-Fotele, LOT-Cargo, LOT-Poland, LOT-Kanada, LOT-USA, LOT-Azja, LOT-Europa etc. Im więcej będzie tych spółek, tym bardziej będzie rynkowo, zachodnio-europejsko i nowocześnie!
  • 2013-02-16 08:11 | saganini

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    Racja, Janek. I co zrobić z Panią Bochniarz, wiceprezesem zarządu Boeing International na Europę Środkową i Wschodnią? Wysłać ją do USA czy na roboty publiczne, np. do remontu lotniska w Modlinie?
  • 2013-02-16 08:13 | saganini

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    Panie Scambler - a co z największym "kołchozem" świata, czyli z Chinami?
  • 2013-02-16 09:27 | Luap

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    Od wielu lat LOT jest bez szans na przetrwanie,ale polscy nacjonalisci wciaz lataja w oblokach prowadzac ,jak tu np.dyskusje na temat zastepczy.Dalej tak i gdybyscie na nieszczescie kiedykolwiek rzadzili,zarzniecie jak za komuny wszystko!""
  • 2013-02-17 19:02 | sagan

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    @ Juz raz ostrzegalem

    > Fantastyczna okazja, by wycofac sie z zamowienia na Dreamlinery.
    Problem z bateria byl oczywisty, wiec niemozliwy do ukrycia.
    Dreamliner ma cala game ukrytych problemow, glownie strukturalnych, ktore ujawnia sie po kilku latach eksploatacji.


    Każda konstrukcja złożona z miliona części ma całą gamę ukrytych problemów, które ujawniają się w czasie eksploatacji.Dlatego każda wykryta w czasie eksploatacji wada powoduje uziemienie wszystkich samolotów do czasu usunięcia wady. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego i pewnie byś o tym wiedział wcześniej, gdyby nie fakt, że Polska po raz pierwszy kupiła coś naprawdę nowoczesnego co lata i dlatego wciąż jest w fazie wykrywania tej gamy, o której wspomniałeś. Polacy nigdy wcześniej nic takiego nie kupili. Albo latali na ruskim złomia albo na sprawdzonych od dziesięcioleci boeingach i airbusach w których wcześniej wymieniono już to co trzeba.

    > Koszt zastosowania sie do przyszlych Airworthiness Directive oraz Service Bulletine bedzie astronomiczny, bo w trosce o obnizenie ciezaru konstrukcji kierownictwo programu zmusilo kontruktorow do udowodnienia przy pomocy obliczen, ze ewidentnie zbyt slabe elementy konstrukcji wytrzymaja obciazenia w locie. Inzynierowie ktorzy nie zgadzali sie na falszowanie wynikow obliczen zostali po prostu zwolnieni, pod roznymi pretekstami.


    I co, nie poszli z tym do konkurencji,albo do prasy? Rozumiem, zostali zamordowani i utopieni w oceanie? Albo może żyją ale z obawy o swoje zycie i rodziny milczą? Nie za dużo naoglądałeś się filmów na "diwidi"?

    > Ostrzegalem LOT przed kupnem Dreamlinerow juz w 2005.
    A teraz radze: wycofajcie sie z tego zakupu. Nie bez powodu zadna z powaznych linii lotniczych nie zgodzila sie na dostawe Dreamlinera w jego obecnym stanie.



    A co niepoważnego jest w liniach All Nippon Airways, Japan Airlines ,Ethiopian Airline, Air India, LAN Airlines, United Airlines czy Qatar Airways?
    Wszystkie są większe od LOT.
  • 2013-02-17 21:20 | Juz raz ostrzegalem.

    Re:Pechowy serial: LOT, Eurolot, Modlin

    Nie bez powodu zadna z powaznych linii lotniczych nie zgodzila sie na dostawe Dreamlinera w jego obecnym stanie.

    Problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego, Saganek?