Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Ostatnia deska ratunku dla linii lotniczej

(3)
Naszego narodowego przewoźnika czeka rewolucja. Na europejskich trasach zaczną latać większe maszyny, ale za to połączeń będzie mniej. Czy upodabnianie Lotu do Wizz Aira i Ryanaira uratuje linię przed bankructwem?
  • 2013-03-22 15:45 | Byniek

    Nielot

    Plan naprawy, to zwyczajne brednie. Dajmy sobie spokój z krajowym przewoźnikiem, ile jeszcze można wysłuchiwać prezesów z bożej łaski. Kiedyś było hasło LOT - em bliżej, a dzisiaj ?
  • 2013-03-22 20:32 | bwac

    Re:Ostatnia deska ratunku dla linii lotniczej

    Po pierwsze dzisiejszy komentarz Min Skarbu "LOT nie jest pepkiem swiata" jest przejawem ekstremalnie waskich horyzontow myslowych. Prawda .. gdy LOT upadnie zjawia sie innii podrozni nie zauwaza zmiany (rynek nie toleruje prozni), lecz stanowiska pracy, i to te wysoko kwalifikowane dobrze platne jak IT obsl techniczna itp znikna juz zupelnie. Rola narodowego przewoznika nie polega na tym abysmy czuli sie swojsko widzac ogon z zurawiem na jakims dalekim lotnisku, lecz na tym aby wejsc na rynki swiatowe i walczyc o miedzynarodowego pasazera i poprzez Warszawe transportowac go w swiat.. kreowac miejsca pracy na polskich stacjach... chodzi o konkretny ekonomiczny benefit dla kraju i znaczacy wklad do PKB... jest ironia iz LOT ktory przetrwal wojne i komune zostal rozwalony przez rzady III RP nepotyzm, podejrzewam korupcje i byc moze ignorancje(po prostu dla fachowca nie mozna tego inaczej wytlumaczyc)... rozbicie firmy na tuziny spolek/firm regionalnych kazda z wlasa struktura zarzadu i prezesami gdzie wystarczylby po prostu Station Manager i centralny dzial kadr w Warszawie.. Najlepsze etaty juz wywedrowaly z Polski na skutek niekorzystnych finansowo umow np z systemami rezerwacyjnymi Swissair i Lufthansy (LOT placi pracownikom LH we Frankfurcie za uslugi ktore polski pracownik wykonalby za 1/3 ceny). Firma Brytyjska obslugujaca technicznie 787?!!! "Naprawa" szwankujacej finansowo linii to nic nowego polecam lekture ksiazek jak prezesow SAS J.Carlzona "Moments of Truth" Continental Airl G. Bethune "From Worst to First" czy Air Canady R. Miltona "Straight from the Top"... Sytuacja LOTu przynosi chanbe wielu gabinetom rzadowym po 89r.. LOT powinien byc jedna z najbardziej dochodowych lini Europy. Powod jest bardzo prosty. Najwiekszymi kosztami kazdej swiatowej linii sa dwa dwie pozycje paliwo oraz place ... Gdy cena ropy oscyluje ok $50/barylke numerem 1 sa PLACE oraz BENEFITY PRACOWNICZE ... Prosze porownac place w Locie z tymi w Lufthansie BA czy Air France (wszyscy placa mniej wiecej tyle samo z sprzet, oplaty nawigacyjne i lotniskowe)... Obcinanie kosztow poprzez zwolnienie kilkaset osob to jakas paranoja biorac pod uwage wysokosc (niskosc) ich zarobkow ... W tym samym czasie np na lotniskach krajowych placi sie oplaty handlingowe czesto porownywalne z zachodnio europejskimi spolkom ktore z kolei oplacaja swych pracownikow ponizej polskiej sredniej krajowej .. Slusznosc powyzszego potwierdzaja me wlasne doswiadczenia.. Jestem weteranem swiatowej linii w ktorej srednia placa dla obslugi pasazerskiej/pokladowej/rampowo-bagazowej w przeliczeniu na PLN to 14000zl/mies plus 30% swiadczenia ubezpieczeniowo emerytalne. Piloci zarabiaja od 12000 do 75000zl/mies w zaleznosci od typu samolotu.Linia ta zatrudnia niemal 20000 pracownikow i z trudem w ciezkiej turbulencji jednak nie przynosi strat, pomimo faktu iz musi konkurowac z tanimi liniami oraz paliwowo subsydiowanym potentatom zatoki czy Rosji. Zamiast grozic zamknieciem firmy rzad powinien zostawic LOT w spokoju i pozwolic fachowcom ktorych w Locie nie brakuje dzialac.. LOT powinien zachowac kilka stanowisk dla ludzi z klucza rzadowego aby partia rzadzaca byla szczesliwa, proponowalbym VPresident Africa oraz Executive Director South Pacific(LOT tam nie lata tak ze nie moga zaszkodzic).Ktos z zewnatrz tzn z poza branzy linii lotniczych ktora jest bardzo specyficzna, sobie z restrukturyzacja nie pradzi chocby i mial PhD z uniwersytetu Ivy League.Jest to w branzy dobrze udowodnione historycznie i sa ku temu powody. Fachowcy z Lotu na pewno moga liczyc na wsparcie ekspertow z siostrzanych linii Star Alliance ktorzy musieli sobie radzic nawet z gorszymi kryzysami i nie mam na mysli Lufthansy ktora bylaby glownym beneficjentem upadku naszego przewoznika ktory nb byl powolany przez rzad RP w 1929 r "aby pwostrzymac rosnace wplywy LH w Europie centralnej".. Biorac pod uwage fakt iz rzad wydaje na podroze lotnicze ok 9mln zl rocznie byc moze warto wziasc pod uwage przepis ktory nakazywalby instytucja rzadowym dokonywanie rezerwacji jedynie na LOT lub miejsca LOtu oferowane na innych liniach w ramach codeshare ... podroze miedzy kontynentalne segment transatlantycki lub transkontynentalny do Azji i Australii powinien byc rowniez na LOT, aby jak najwiecej pieniedzy zostawalo w domu. Gwarantuje iz system taki pokrywa co najmniej 90% scenariuszy podrozy....
  • 2013-03-23 00:17 | Adam 2222

    Historia LOT to historia III RP, pazernych głupków z odpowiednim rodowodem dopuszczano do koryta i efekty są. A Budzanowski mógłby sobie darować ględzenia, szkoda kasy na dziadostwo