Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Reklamy radio-telewizyjne

(8)
2013-12-25 14:52 | psr18gh
Nie pojmuję, dlaczego producenci odbiorników radiowych nie wyposażają je w automat przerzucający odbiór na inną stację w momencie rozpoczęcia nadawania reklam. Po zakończeniu nadawania reklam automat wracał by do stacji wybranej przez nas.
To samo dotyczy telewizorów. Automat mógłby wyłączać głos podczas reklam. Oczywiście, kto lubi reklamy mógłby tych automatów nie załączać.
Nowoczesne radia i telewizory wyposażone są w mnóstwo nowych bajerów a tak potrzebnej opcji brak.
Czyżby istniała zmowa pomiędzy producentami odbiorników a wydawcami programów radio-telewizyjnych ? Może trzeba o zmowie powiadomić Urząd Ochrony Konkurencji i Klientów ?
  • 2014-01-01 06:19 | Ekonom

    Re:Reklamy radio-telewizyjne

    Racja!, psr18gh! Tyle, ze nalezalo by takze zakazac nadawania reklam w tym samym czasie przez rozne stacje oraz zapewnic finasowanie conajmniej jednej stacji typu BBC, bedacej wolnej od reklam. Uwazam zreszta kazda reklame (z jedynym wyjatkiem reklam w pismach, ale poza ich strona tytulowa) za naruszenie prawa do mej wolnosci od owych reklam.
    Pozdrawiam.
  • 2014-01-01 13:47 | kaesjot

    Re:Reklamy radio-telewizyjne

    Mnie oczywiście wkurzają reklamy i raczej zniechecają niż zachęcają do zakupu raklamowanego produktu. Zwłaszacza te nachalne, kierowane do idiotów ( głównie tzw. chemia gospodarcza a także ING ). Uważam natomiast, ze klient ma prawo do "informacji handlowej", która pzedstawia cechy i właściwości użytkowe produktu.
    Mogły by funkcjonować programy w rodzaju " magazyn komsumenta" gdzie obiektywnie oceniano by produkty, porównywano z podobnymi , wystawiano oceny.
    Oczywiście na taki program nie zdecyduje się żadna stacja żyjąca z reklam. Możliwe jest to wyłacznie w stacji utrzymywanej z abonamentu lub budżetu.
    Nie wiem czy nie skończyłoby się to upadkiem producentów róznych śmieci i bezużytecznego badziewia na wytworzenie których marnuje się surowce, energię, ludzką pracę i na dodatek kłopot z utylizacją.
  • 2014-01-02 05:54 | Ekonom

    Re:Reklamy radio-telewizyjne

    @kaesjot
    W państwie prawa reklama w jej obecnej postaci powinna być zwyczajnie zabroniona, albowiem jest ona formą manipulowania obywatelami, na dodatek formą dostepną praktycznie tylko bardzo bogatym. Popieram natomiast ideę informacji dla konsumentów, ale informacji podawanej niezależnie od producentów, przez instytucje finansowane z budzetu państwa, czyli przez podatników, w ich własnym interesie.
    Pozdrawiam
  • 2014-01-02 16:02 | psr18gh

    Re:Reklamy radio-telewizyjne

    Ekonom, masz rację. Przeważnie reklamy radiowo-telewizyjne nadawane są przez wydawców dokładnie o tym samym czasie. To wygląda na zmowę handlową. Dziwię się, że UOKiK na to nie reaguje.
    Trochę zmodyfikuję mój pomysł. Niech mam możliwość, by moje radio w samochodzie i w domu, oraz mój telewizor na czas reklam wyłączały głos. Oczywiście, kto lubi słuchac reklam nie musi załączać takiej opcji. Technicznie to nie jest żaden problem. Powtarzam moją kwestię, dlaczego na rynku nie ma sprzętu radiowo - telewizyjnego z możliwością wyłączania reklam ?
  • 2014-01-03 06:35 | Ekonom

    Re:Reklamy radio-telewizyjne

    @psr18gh
    Tak, reklamy radiowo-telewizyjne nadawane są przez wszystkie prawie stacje niemalże dokładnie o tym samym czasie, gdyż bardzo łatwo jest dziś przełączyć się z jednej stacji na drugą. Stąd w samochodzie słucham tylko stacji nadających muzykę tzw. klasyczną: jedna (ABC) jest państwowa, a więc bez reklam, a druga (MBS) ma też ich mało, gdyż nie jest to specjalnie popularna stacja. Tyle, że ja nie mieszkam w Polsce. A w TV zawsze wyłączam głos, jak nadają reklamy. Uważam, tak jak ty, że każdy odbiornik telewizyjny powinien być wyposażony "z urzędu" w system, wyłączający głos podczas nadawania reklam, oczywiście z możliwością wyłączenia tego systemu przez miłośników reklam.
    Pozdrawiam.

  • 2014-01-03 10:25 | psr18gh

    Re:Reklamy radio-telewizyjne

    No to Ekonomie jest nas dwóch. Ja też wyłączam głos podczas nadawania reklam, czy to w radiu, czy w odbiorniku TV. Jeżeli jest ciekawy program radiowy, to mam problem bo nie wiem kiedy ponownie włączyć głos. W przypadku TV nie mogę zająć się podczas nadawania reklam czymś innym, bo mogę przegapić np. dalszą część ciekawego filmu. Poza tym, po co robić to "z palca", skoro mógłby to zrobić za mnie automat sterujący ?
    Nie mam zastrzeżeń do gazet i internetu. Tam nie jestem przymuszany do poznawania reklam.
  • 2014-01-04 03:13 | Ekonom

    Re:Reklamy radio-telewizyjne

    @psr18gh
    Reklamy w internecie też potrafią być nachalne. A gazetowe udają zbyt często artykuły. I zgoda, co do reszty.