Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Hamowanie z Pendolino

(10)
Pendolino to po włosku wahadełko. Prorocza nazwa. Bujamy się z tym wahadełkiem już drugą dekadę.
  • 2014-06-13 14:32 | 2xM

    Hamowanie z Pendolino

    Nie zgodzę się, że budowa w Polsce KDP (linia "Y") to projekt fantastyczny. Z opracowanego studium wykonalności wynika, że inwestycja jest celowa. Kalkulacje ekonomiczne wskazują wyraźnie na opłacalność takiego połączenia (oczywiście Polacy wszystko potrafią spartolić, więc pewnie to też się może udać). To nie tylko połączenie 4 dużych polskich miast, kręgosłup systemu transportu pasażerskiego w kraju, ale również fragment jednego z głównych europejskich korytarzy transportowych. Znacznemu skróceniu ulegnie podróż również w wielu innych relacjach jak Lublin - Szczecin czy Białystok - Poznań. Przypominam, że mówimy o czasach przejazdu na poziomie 1:40 h z Warszawy do Wrocławia. Taki czas nie tylko nokautuje wszelkie busy, ale również pozwala skutecznie konkurować z transportem lotniczym. O ile w latach '90 "polskie TGV" faktycznie było mrzonką, to dzisiaj czas się zabrać za realizację. To już nie marzenia ani "polityka godnościowa" a narastająca potrzeba ekonomiczna. Oczywiście dzisiaj jeszcze tego nie odczuwamy, ale czas budowy takiej linii może wynosić nawet 20 lat (a pewnie w Polsce trzeba dorzucić jeszcze kilka na nieprzewidziane przestoje), więc musimy myśleć w perspektywie lat 2035-40. Krótkowzroczność obecnej ekipy realizującej program drobnych kroczków (w dodatku nieudolnie) zemści się na przyszłych pokoleniach.
  • 2014-06-14 08:45 | Adam 2222

    nie żartuj, a Blondyna z Tatuażami i z jej szefem Tuskiem, to pewne, ze się nie uda

  • 2014-06-14 12:51 | xyz

    Re:Hamowanie z Pendolino

    Przede wszystkim - budowa nowej linii o wysokich parametrach może wyjść taniej niż pseudomodernizacje przeprowadzane przez PLK. Dobrym przykładem jest linia do Gdańska, której budowa ciągnie się od wieków i pochłonęła już naprawdę grube pieniądze, wyższe niż nowe linie KDP na zachodzie
  • 2014-06-16 07:37 | MZAK

    Hamowanie z Pendolino

    Stoi na stacji lokomotywa. Ciężka, ogromna i pot z niej spływa-tłusta oliwa. To, były koleje! Pendolino będzie deficytem. Mieszkałem w W-wie w pobliżu dw. Zachodniego. Przejeżdżały dziesiątki pociągów IC. Z różnych stron. Tłoku praktycznie nie widziałem Ludziska od kolei po prostu odwykli. Przyjeżdżam do Warszawy. Kiedyś sprzed dworca Centralnego miałem autobus/tramwaj do większości dzielnic. Jeden 125 wiózł mnie na Bemowo lub do Międzylesia. Z innymi było podobnie. Teraz mam 2-3 przesiadki. Taxi? Muszę pilnować aby mnie nie orżnięto na liczniku. Więc mam w d. Biorę autko i dojeżdżam na miejsce.
  • 2014-06-16 10:21 | marek.zajac

    Re:Hamowanie z Pendolino

    Przydałaby się wreszcie jakaś modernizacja, bo na te nasze polskie koleje to po prostu ręce opadają. Człowiek się czuje jakby się przeniósł pół wieku w przeszłość jadąc takim brudnym, zniszczonym i co najgorsze POWOLNYM rzęchem. W porównaniu z tym, co można spotkać za granicą to jesteśmy 100 lat wstecz. Szkoda tylko, że pewnie tak jak pisali inni, Polscy urzędnicy i tak zmarnują każde pieniądze, które zostaną na to przeznaczone.
  • 2014-06-20 09:55 | XKX

    Re:Hamowanie z Pendolino

    Zacznijmy od tego że TGV zostało zbudowane od podstaw. Ba TGV ma własne nie tylko tory lecz także i dworce.
    My protezujemy. Tak protezujemy bo przebudowa nieistniejącej linii na standardy kolei wysokich prędkości (a w zasadzie to średnich prędkości bo co to jest 200 km/h) jest zdaniem zakrawającym o niemożliwość. Po za tym dochodzi jeszcze kwestia kolejna aczkolwiek istotna kwestia finansowa: Bo kolej w Polsce jest dość droga. Owszem TGV też do tanich nie należy ale porównanie TGV z naszym IC na Pendolino jadącym po normalnych liniach kolejowych wypada zdecydowanie na korzyść TGV. A i TGV nie jest czymś super obleganym bo z uwagi na fakt iż wymaga osobnych linii kursuje na ściśle wybranych trasach a nie wszędzie . Oczywiście składy TGV poradzą sobie i na "zwykłej" nawet lokalnej linii (tak samo jak Pendolino) tyle tylko iż osiągana prędkość będzie taka sama jak zwykłego składu.
    Ale wracając do kwestii finansowej to trzeba powiedzieć wprost że Polak do bogatych nie należy a co za tym idzie różnica 5 czy 10 zł na bilecie robi dla niego sporą różnicę. A Expresy IC do tanich nie nalezą. Efekt Polak wybierze Autobus - który co prawa jedzie dłużej ale jest tańszy.
  • 2014-06-20 10:01 | xkx

    Re:Hamowanie z Pendolino

    Racja. Bo Pendolino tak jak składy TGV swoje możliwości pokaże jedynie na linii wybudowane od podstaw tak jak CMK. Linii bojącej odpowiednikiem drogowej autostrady. Pchanie Pendolino na tylko zmodernizowane linie to głupota bo to marnowanie potencjału składów. A dodatkowo jeżenie z Warszawy do Wrocławia via Włoszczowa, Koniecpol i Częstochowa to niepotrzebne nadkładanie drogi.
  • 2014-06-21 23:42 | xxxxxx

    Re:Hamowanie z Pendolino

    Nie wiem czemu tu porównujesz TGV ale tez nie wiem czy wiesz ile kosztuje użytkowanie takiego pociągu i ile kosztuje dostęp do torów jak np na linii TGV tory po dwóch latach wykazują zużycie a po przebiegu 750Tg są do wymiany to jest linia dużych prędkości na dzień dzisiejszy Polski nie stać na budowę takiej linii ale jest wiele innych problemów o których się nie mówi taki jak stare ustawy które nie przewidują np sygnalizacji kabinowej czego taki tygodnik który stara się byc profesjonalnym źródłem wiedzy o tym już nie mówi i tak można wiele wymieniać lub tego samego tygodnika artykuł o kolej ale nie tylko Polskie ale też o Hiszpańskiej i o raporcie NIK i tam czytam wypadek w starzynach gdzie pani przepisuje polecenie WBL ale juz nie pisze co one oznacza tylko ja się zastanawiam czemu nie napisała pocenia dpo jest dużo bardzie ważne niż WBL chyba brak umiejętności czytania zrozumieniem ale jak dla mnie Pendolino nie jest takie złe gorszy zakup był w 2007 roku w postaci lokomotyw Husarz prędkość V-max to 230km/h ale to w Niemczech gdzie jest system LZB i PZB w Polsce tylko 160km/h i nawet nie ma europejskiego systemu sterowania ruchem ETCS a jego instalacja wiąże się z dodatkowymi kosztami tego już nikt nie pisze a szkoda ?????????????
  • 2014-06-22 00:55 | xxxxxx

    Re:Hamowanie z Pendolino

    nie wiem czy jesteś tak naiwny czy tak głupi zastanów się człowieku co to piszesz wiesz coś wo gule o budowie linii kolejowej bo mi się wydaje ze nie ???????????? tory na linii TGV nadają się do wymiany po przebiegu 750Tg pomyśl zanim napiszesz coś bo bzdury piszesz modernizacji linii do 120km/h czy do 160km/h nie jest tym samy co do 250km/h czy do 300km/h naucz się tematu potem pisz a nie piszesz bzdury i głupoty
  • 2014-08-22 12:38 | IzaSchiza

    Re:Hamowanie z Pendolino

    No tak, masz rację, ale niestety taka a nie inna rzeczywistość nas zastała. Wiadomo, że złote monety mogły być nie do końca dobrze zainwestowane, ale i tak się chyba opłaca (mówi to osoba dużo korzystająca z uslug PKP).