Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

(44)
Jedyną bodaj nowością jest ustalenie, że do tego rodzaju lotu uprawniony był tylko technik pokładowy. Pozostali członkowie załogi – z pierwszym pilotem włącznie – nie powinni znaleźć się na pokładzie.
  • 2015-03-27 16:49 | jk1962

    NIE BYŁO ZGODY KONTROLERÓW NA LĄDOWANIE

    "Zresztą Rosjanie godząc się, by polski samolot pomimo kiepskiej pogody podchodził do lądowania, ulegli w istocie tej samej chorobie, na którą cierpieli polscy piloci, próbujący w takich warunkach wylądować."

    Otóż zgody na lądowanie nie było, była zgoda na wykonanie próbnego podejścia do lądowania. Kwestie te, zwłaszcza różice pomiędzy lądowaniem a próbnym podejściem doskonale wyjaśnia Adam Bagiński, emerytowany cywilny kontroler ruchu lotniczego:
  • 2015-03-27 16:50 | bever

    Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Lepiej pisz o gorach, to ci wychodzi.
  • 2015-03-27 17:01 | Jacek, NH

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    "Prokuratorzy wojskowi kręcą sznur na własne szyje. Jeśli chodzi o badanie katastrofy smoleńskiej dzisiejsza decyzja prokuratury nie ma żadnego szczególnego znaczenia. Najbardziej znacząca jest jednak dla karier prokuratorów, którzy ją ogłosili. Jeśli bowiem wybory wygra Kaczyński z Dudą, to panów prokuratorów czeka jedynie kryminał, a być może, przy poparciu Salonu uda im się wyjść z tego cało. Jeśli wygra Bronek i wsioidy, to do wyroku sądów prokuratorzy są bezpieczni. A potem? Komu potrzebni są świadkowie nacisków? Zwłaszcza, że od 2016 w polskiej polityce rozpocznie się nowa epoka i każdy będzie chciał wejść w nią czysty."
  • 2015-03-27 17:09 | axiom1

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    "Tak czy tak jedyną bodaj nowością jest ustalenie, że do tego rodzaju lotu uprawniony był tylko technik pokładowy, podczas gdy pozostali członkowie załogi – z pierwszym pilotem włącznie – nie powinni znaleźć się na pokładzie. "

    Ex dyktator dezerter Donek Tusk jest odpowiedzialny za balagan w Polsce te katastrofe. Nie mial prawa dac Kaczyskiemu panstwowy samolot na prywatna wycieczke. Ale dal i bez kompetentnej zalogi.
  • 2015-03-27 17:21 | J.S.

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Do kompletu brakuje białej księgi dokumentującej rozwalanie 36 spec pułku. Aby było wiadomo, kto wyrzucał doświadczonych pilotów, nawigatorów i mechaników.
  • 2015-03-27 17:48 | zet

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Prokuratorzy wojskowi precyzyjnie podali jedyne,właściwe przyczyny katastrofy prezydenckiego Tupolewa w 2010 roku.
    Trzeba pamiętać burzę,wywołaną w 36 pułku lotniczym,po odmowie pilotów/ mjr Grzegorz Pietruczuk/ lądowania w 2008 roku w Gruzji, kiedy to pan prezydent Kaczyński użył wobec kapitana samolotu określenia "tchórz". Drugim pilotem był wówczas kpt. Protasiuk.
    W drodze do Smoleńska także wystąpił problem, który za pośrednictwem pana Kazany,przekazano prezydentowi z prośba o decyzję - bez reakcji.
    Panowie z PiS robią wszystko, by zamazać odpowiedzialność prezydenta Kaczyńskiego za ten tragiczny wypadek,kiedy naprędce kompletowano załogę do wykonania lotu. Prokuratorzy wypunktowali popełnione błędy.
    Nigdy nie uda się uczynić z pana Lecha Kaczyńskiego męczennika i wprowadzić jego kultu w kraju. Pan Macierewicz, mimo starań jest coraz mniej wiarygodny,coraz częściej śmieszny wraz z tezami,które ogłasza na polityczne zapotrzebowanie partii.
    Wytworzona atmosfera w spec. pułku,nacisk na pilotów,kompletna niekompetencja decydentów,także błędy spanikowanej załogi były jedyną przyczyną tragedii. Wybuch,to urojenie ludzi odpornych na prawdę.
  • 2015-03-27 19:00 | 33mas18

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    O tym, źe rosyjscy kontrolerzy obawiali się zamknąć lotnisko źeby nie stwarzać problemu prezydentowi Polski w jego wyprawie doSmoleńska, było mówione już dawno temu. Gdyby podjęli taką decyzję, wyobraźacie sobie, jaka byłaby draka? Przecież Kaczyńscy potraktowaliby to za celową prowokację. Kancelaria prezydenta LK zażądałaby wyjaśnień od Kremla, byłoby wiele protestów, krzyków że Ruscy nie dopuszczają naszego prezydenta na miejsce kaźni polskich oficerów. Swoją drogą nie wyobrażam sobie procesu tych kontrolerów, gdzie - w Rosji? A w Polsce? Przecież Rosjanie nigdy by ich nam nie wydali...
  • 2015-03-27 19:07 | Kropkozjad

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Szanowny Panie Redaktorze!
    Popełnił Pan kolejny dyletancki artykuł na temat przyczyn i okoliczności katastrofy samolotu PL101.
    Po pierwsze.
    Ustalenie, że tylko jeden członek załogi samolotu PL101 w locie zakończonym katastrofą posiadał aktualne uprawnienie do wykonywania czynności lotniczych, było już dokonane uprzednio przez KBWLLP, a może nawet zwróciła uwagę na to komisja MAK.
    Po drugie.
    Twierdzi Pan, że jacyś nieokreśleni „Rosjanie godząc się, by polski samolot pomimo kiepskiej pogody podchodził do lądowania, ulegli w istocie tej samej chorobie, na którą cierpieli polscy piloci, próbujący w takich warunkach wylądować.”. Otóż ZGODA na ten lot została wydana przez kompetentną rosyjską władzę państwową. Zgody tej nie miał prawa cofnąć żaden kontroler ruchu lotniczego, kierując się stanem pogody. Kontroler lotniska Siewiernyj nie miał żadnych podstaw do niewydania ZEZWOLENIA na wykonanie podejścia do lądowania do wysokości minimum pogodowego lotniska. To wynika z lotniczego prawa rosyjskiego, identycznego w tej materii z prawem lotniczym międzynarodowym i polskim. Kontroler w tym zezwoleniu określił wyraźną jego granicę, której dowódca samolotu PL101 nie miał prawa przekroczyć.
    Po trzecie.
    Bezzasadne uznanie przez Prokuraturę Wojskową, że należy doprowadzić do postawienia zarzutów sprowadzenia katastrofy w ruchu powietrznym rosyjskim kontrolerom lotniska w Smoleńsku, wywoła nie tylko „prawnodyplomatyczne przepychanki”, ale będzie kolejną kompromitacją Polskich władz w sprawie badania i śledztwa dotyczących tej katastrofy. Zgodnie z prawem lotniczym, nie tylko rosyjskim, ale także międzynarodowym i polskim kontrolerzy lotniska Siewiernyj nie dopuścili się naruszeń przyczyniających się do zaistnienia tej katastrofy, spowodowanej przez jego załogę. Oni starali się nawet uczynić więcej niż w stosunku do tego samolotu wolno było im uczynić
    Szkoda, że nikt z dziennikarzy śledczych nie zainteresował się tym, że w wyniku likwidacji ośrodka obsługi technicznej samolotów TU145M, zatrzymany w eksploatacji samolot PL102 tego typu utracił zdatność do lotu, i obecnie jego wartość materialna jest identyczna ze złomem samolotu PL102. Przywrócenie tej zdatności, kosztowałoby więcej niż można by uzyskać ze sprzedaży tego samolotu po przywróceniu go do życia. Ale nasze Państwo jest bogate, stać jego rządzicieli na wyrzucanie w błoto pieniędzy podatników.
    PS. Prawo lotnicze nie dopuszcza zamykania lotniska z powodu mgły, ponieważ mgła nie występuje na powierzchni lotniska w przestrzeni powietrznej.
  • 2015-03-27 19:20 | znafca tematu

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Czyli taki polski "pic na wode"
  • 2015-03-27 19:40 | jk1962

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Tym razem chyba uda się wkleić brakujący link:

    http://wyborcza.pl/1,95892,17669759,Wina_kontrolerow_w_Smolensku___kilka_uwag_nawigatora.html
  • 2015-03-27 20:05 | ex-pil

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Jak na 5 lat śledztwa, to nasza Prokuratura Wojskowa nie zdążyła rozliczyć:
    1.Odpowiedzialnych za szkolenie pilotów m/i kpt. Protasiuka w trudnych warunkach atmoserycznych w dzień (sposób przyjmowania dopuszczeniowego egzaminu, dopuszczenie do wykonywania lotów pilota ,który utracił nawyki, przerwa 6 mies.
    2. Kto i na jakich zasadach udzielił zgodę na przelot na lotnisko na którym nie było warunków do lądowania? Do dzisiaj nie wiadomo jaki charakter miał przelot? cywilny czy wojskowy?
    3. Kto ustalał skład załogi na ten lot?
    4. Kto jest odpowiedzialny z żyjących pracowników Kancelarii Prezydenta za organizację tej wyborczej wycieczki?
    5. Czy jest ktoś w Polsce, kto jest w stanie przekonać zwolenników "zamachu", że najwartościowszymi dowodami z katastrofy lotniczej są zapisy z rejestratorów lotu?
    6.Czy jesteśmy skazani na wieczne przedłużanie śledztwa przez Wojskową Prokuraturę?
    Przyrzekam, że jest to już ostatni mój wpis na temat Smoleńska.
  • 2015-03-27 20:42 | jakowalski

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Pijany prezydent Kaczyński rozkazał równie pijanemu dowódcy wojsk lotniczych, aby ten rozkazał pilotom, aby lądowali oni na praktycznie polowym lotnisku w Smoleńsku niezależnie od pogody i rad rosyjskich kontrolerów ruchu powietrznego. Na dodatek z całej załogi tego prezydenckiego samolotu, to tylko technik pokładowy miał uprawnienia na ten typ samolotu. Tak więc to niezrównoważony psychicznie prezydent Kaczyński popełnił, podobnie jak niedawno temu niemiecki pilot Airbusa, samobójstwo, powodując przy okazji śmierć 95 innych osób. Zginęło by ich pewnie więcej, ale na szczęście Tu154 w wersji „prezydenckiej” zabiera na pokład znacznie mniej osób niż A320.
  • 2015-03-27 21:08 | jk

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Ten samolot z tymi pasażerami nie miał prawa znaleźć się w tamtym czasie w tamtym miejscu. I choćby Wania po pierwszych słowach, że nie ma warunków do lądowania potem zapraszał do lądowania kapitan powinien pomachać mu skrzydłami i odlecieć. Tylko gdzie, jak byli spóźnieni a inne lotnisko nie uzgodnione. Wszystkie dowody i winni tej katastrofy znajdują lub znajdowały się w Polsce i w 36 pułku.
  • 2015-03-27 21:36 | Indoor prawdziwy

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    ''O tym, źe rosyjscy kontrolerzy obawiali się zamknąć lotnisko ... ''
    To nie tak.
    Po pierwsze ''zamknąć lotnisko'' można gdy lotnisko jest ''otwarte''. To lotnisko nie było ''otwarte'', więc nie można było ''zamknąć'' . Zamykanie lotniska wiąże się z powiadamianiem za pomocą odpowiednich ''telegramów'' władze lotnictwa cywilnego, podaje się przyczynę, termin, zakres itd. ( Mgła zresztą nigdy nie jest przyczyną zamknięcia lotniska. Lotnisko się zamyka gdy pas jest uszkodzony, brakuje paliwa itd. Coś co się dzieje na lotnisku.)
    Na tym lotnisku można było najwyżej zabronić lądować temu konkretnemu samolotowi, co też zapewne stałoby gdyby załoga zgodnie z przepisami i z zaleceniami kontrolera na 100 metrach zameldowała, że nie widzi pasa.
    Inna sprawa, że kontrolerzy wojskowi przyjmując lot cywilny kierowali się taką bardzo prostą interpretacją prawa (wynika to z rozmów w wieży) - do 100 metrów nie mają prawa cokolwiek rozkazywać, zabronić czy też zezwalać na cokolwiek - ale tak jest rzeczywiście.
    Notabene kontroler nie mówi o tym, że ''nie ma warunków do lądowania''. Kontroler nie wie jakimi przyrządami nawigacyjnymi samolot dysponuje. Mogą być instalowane w samolocie hyper przyrządy NATO-wskie. Kontroler wyraźnie mówi, że NIE MA WARUNKÓW DO PRZYJĘCIA. Mówi o sobie i o lotnisku. Od tego czasu załoga działa na własne ryzyko.
    Dokładając do tego fakt, że załoga świadomie wprowadziła w błąd kontrolę (po polsku - okłamała) trzeba by mieć dobrze opłacanego sędziego żeby jakiś wyrok zapadł (dobrze opłacanych dziennikarzy robiących za opinię publiczną mamy, może i sędzia się znajdzie)
    Fakt, że załoga okłamała kontrolę lotniska wynika jasno z dokumentów, których autentyczność nikt nie kwestionuje - z rozmów radiowych i z parametrów lotu. Otóż załoga uwagę kontrolera ''i od 100 metrów bądź gotowy do odejścia...'' załoga kwituje ''tak jest''. Żeby ''być gotowym do odejścia'' od 100 metrów, nieco wyżej trzeba co nieco w samolocie robić. Otóż nic takiego nie robiono. Załoga nie miała zamiary ''być gotowym do odejścia'' mimo iż takie zalecenia otrzymała i je potwierdziła.
  • 2015-03-27 22:09 | Jurand

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji



    Ze smiechu malo z krzesla nie spadlem,ci panowie z NPW powinni stanac przed sadem wojskowym za zdrade.Goscie ida w zaparte a wraz z nimi eksperci wazeliniarze przychylni tej organizacji mafijnej o nazwie PO.08,04,2015r wychodzi ksiazka niemieckiego dziennikarza sledczego Jürgena Rotha o nazwie " Verschlussakte S" Ksiazka zawiera materialy zaczerpniete z dwoch raportow niemieckiego wywiadu BND,gdze jest wyraznie mowa o eksplozji w skutek wybuchu mat.wybuchowych a nie wina pilotow i pancernej Brzozy.Dziwne tylko ze media publiczne milcza o tym fakcie ale po 08,04.nie da sie tego przemilczec.Wywiad z autoram ksiazki jest dostepny na youtube wpisz :

    Wolne Głosy - Jurgen Roth
  • 2015-03-27 23:11 | mixxer

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    "Ex dyktator dezerter Donek Tusk jest odpowiedzialny za balagan w Polsce te katastrofe. Nie mial prawa dac Kaczyskiemu panstwowy samolot na prywatna wycieczke. Ale dal i bez kompetentnej zalogi."

    Panie "axiom"... niektorzy wymagaja odpowiedniego leczenia ale... panu to juz chyba nic nie jest w stanie pomoc !
  • 2015-03-27 23:18 | mixxer

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    "Ksiazka zawiera materialy zaczerpniete z dwoch raportow niemieckiego wywiadu BND,gdze jest wyraznie mowa o eksplozji w skutek wybuchu mat.wybuchowych"

    Panie Jurand, czy "niemiecki wywiad" i niejaki p. Maciarewicz zdazyli juz uzgodnic swoje spiskowe "teoryjki"???

    P.S. A CIA oraz FBI wciaz milcza i na temat "wybuchu" nic nie mowia !
  • 2015-03-27 23:38 | Aha, Roth.

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Powołaj się jeszcze na Davida Icke. Ten drugi bywa nawet bardziej wiarygodny.
  • 2015-03-28 02:23 | bever

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Smoleńsk i tak zostanie wyjaśniony, ale teraz jest coś ważniejszego do wygrania – Polska
  • 2015-03-28 07:12 | jakowalski

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji


    Jurand
    Zrozum, że dziś każdy może (nie tylko w Niemczech, ale nawet i w Polsce) wydać książkę, w której może on naPiSać to, co chce, a więc nawet to, że katastrofę polskiego samolotu prezydenckiego w Smoleńsku spowodowały UFOtki. Tymczasem prawda jest prosta jak budowa cepa, jako że to pijany w sztok prezydent Kaczyński rozkazał równie pijanemu dowódcy wojsk lotniczych, aby ten rozkazał pilotom, aby lądowali oni na praktycznie polowym lotnisku w Smoleńsku niezależnie od pogody i rad rosyjskich kontrolerów ruchu powietrznego. Na dodatek z całej załogi tego prezydenckiego samolotu, to tylko technik pokładowy miał uprawnienia na ten typ samolotu. Tak więc to niezrównoważony psychicznie prezydent Kaczyński popełnił, podobnie jak niedawno temu niemiecki pilot Airbusa, samobójstwo, powodując przy okazji śmierć 95 innych osób. Zginęło by ich pewnie więcej, ale na szczęście Tu154 w wersji „prezydenckiej” zabiera na pokład znacznie mniej osób niż A320.

    Indoor prawdziwy 2015-03-27 21:36
    Racja!
  • 2015-03-28 08:26 | vandermerwe

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Mysle, ze dziennikarze piszacy o tej ( czy tez kazdej innej) katastrofie, nim przyloza pioro do papieru winni zapoznac sie z oficjalnymi dokumentami , w tym przypadku raportami obu komisji. Unikna wtedy pisania rzeczy niezgodnych ze stwierdzonym stanem. Jednoczesnie zastanawiajace jest jak wiele wysilku polskie agendy panstwowe wkladaja w "zaplatanie" strony rosyjskiej w cala afere.

    Pozdrawiam
  • 2015-03-28 08:54 | Andrzej

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Oczywiście. Przyczyny katastrofy zostały już dawno wyjaśnione. Bredzenia dyletantów w rodzaju Macierewicza budzą tylko niesmak, a prowokacje Gosiewskiej w PE obrzydzenie.
  • 2015-03-28 09:06 | slima11

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Te śledztwa są syzyfowa praca dla zaspokojenia potrzeb maluczkich.A może ,by tak na początku konferencji prokurator odtworzył zapis ostatnich słów pilotów i tym samym zamknął mordy paranoikom.Nie było nagrania wybuchu.Dlatego ta katastrofa łatwa do oceny,bo ostatnia w Alpach ,gdzie samolot rozpadł się na miliony części,-macior mówi ,że kilka tysięcy części to dowód na wybuch-o wiele trudniejsza.Bo polot tylko spokojnie oddychał i psychiatrzy będą się kłócić do końca świata ,dlaczego taki był spokojny.Nasz natomiast powiedział brzydkie słowo.
  • 2015-03-28 09:52 | wnukmarek

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Też nie wierzę w zamach, bo na dotychczasowym etapie nie ma na to żadnych dowodów. Ludzie, ale to już 5 lat i znowu jakieś konferencje, dalsze przedłużanie śledztwa (wygodne dla zarówno PO i PiS). Tu są dwie prawdy. Pis chce udowodnić, że był zamach, którego nie było, a PO chce udowodnić, że państwo Tuska działało i działa sprawnie, a jak działa, to należy przypomnieć słowa klasyka o.teoretycznym państwie i kamieni kupie.
  • 2015-03-28 10:28 | jakowalski

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Wnuk Marek
    Kto by chciał robić zamach na takiego pionka, jakim był lech Kaczyński – marionetkowego prezydencika „Bolandy” - operetkowej republiki, nawet nie bananowej. Trzeba mieć w głowie sporo bałaganu, aby uwierzyć, że komuś, a szczególnie zaś Rosjanom, chciało by się likwidować użytecznego im głupka: człowieka, który przecież na każdym kroku ośmieszał swych mocodawców z Watykanu, Waszyngtonu i Brukseli (tu raczej katery głównej NATO niż siedziby KE).
  • 2015-03-28 10:32 | jakowalski

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Oskarżenie Rosjan przez polskich prokuratorów wojskowych to jest gorzej niż głupota - to jest zdrada interesów Polski. Ciekawe, kto za tym stoi, bo na pewno nie polscy patrioci... Czyżby Małżonka Marszałka Sejmu, czyli de facto osoba numer 1 w dzisiejszej Polsce? A może były minister finansów, ten z podwójnym obywatelstwem?
  • 2015-03-28 10:39 | Jerzy z O.

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji...piszemy na Berdyczów !.

    Na fali obecnego tryndu i rusofobii, przedstawiono zarzuty rosyjskim kontrolerom lotu ze Smoleńska. Czyli polska prokuratura zdecydowała się ukłonić Macierewiczowi i pisać na Berdyczów !.
  • 2015-03-28 12:58 | Artur

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Za katastrofę smoleńską odpowiedzialni są wyłącznie obaj bracia Kaczyńscy i ich przynależni do sekty wazeliniarze. Z tymi niedojdami nie wsiadłbym nawet do tramwaju.
  • 2015-03-28 17:36 | jakowalski

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    33mas18
    No cóż, ci piloci prezydenckiego Tupolewa wyraźnie nie mieli cojones, podobnie jak 99.99% współczesnych polskich oficerów. A z takim oficerami to przegramy wojnę nie tylko z Rosją, ale nawet i z Litwą... :-(
  • 2015-03-28 18:36 | wnukmarek

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Wojsko Polskie nie jest do interwencji zewnętrznej i obrony przed wrogiem zewnętrznym. Wojsko Polskie to "zbrojne ramię"władzy.
  • 2015-03-28 18:44 | jakowalski

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    wnukmarek
    Wojsko Polskie istnieje dziś tak samo Państwo Polskie, czyli tylko w teorii...
  • 2015-03-28 18:45 | Kropkozjad

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    W moim wpisie (2015-03-27, 19:07) wkradł się błąd. W wierszu 5 od dołu jest: "identyczna ze złomem samolotu PL102", a powinno być: "identyczna ze złomem samolotu PL101".
    Szanowny Jurand (2015-03-27, 22:09)!
    W roku 1945 w Radomiu codziennie w drodze między szkołą a domem przechodziłem koło złomowiska sprzętu wojskowego, w którym codziennie pojawiały się nowe "eksponaty" czołgów, samochodów i innego sprzętu wojskowego, w tym także samolotów, wewnątrz których wybuchały pociski różnego kalibru. Ostatni raz widziałem w latach siedemdziesiątych ubiegłego stulecia wrak samolotu L200 w którym nastąpił wybuch paliwa w zbiorniku skrzydłowym. Ślady wybuchu wewnątrz samolotu są tak charakterystyczne, że od razu rzucają się w oczy każdemu, kto taki wrak obejrzy. Nie trzeba do tego specjalisty, a wrak PL101 był szczegółowo oglądany nie tylko przez rosyjskich specjalistów ale też przez polskich. Żadne ze zdjęć wraka PL101 nie wskazuje na wystąpienie wybuchu wewnątrz jakiejkolwiek części samolotu. Samolot wbrew legendom nie rozleciał się na drobne szczątki, a wrak był rozkawalony na duże elementy w wyniku zderzenia się z ziemią w pozycji niemal odwróconej. Liczne małe elementy pokrycia samolotu są normalnym efektem łamania się duralowej konstrukcji nitowanej.
    Szanowny ex-pil (2015-03-27, 20:05)!
    Od początku było wiadomo, że tragiczny lot samolotu PL101 był lotem wojskowym, na co wskazuje właśnie znak rejestracyjny samolotu. Dla oceny działania załogi samolotu i kontrolerów lotniska Siewiernyj charakter lotu - wojskowy czy cywilny nie miał znaczenia, ponieważ zgodnie z rosyjskimi przepisami ruchu lotniczego, opublikowanymi z rosyjskim AIP (Aeronautical Information Publication - Zbiór Informacji Aeronawigacyjnej FR) dowódcy zagranicznych statków powietrznych, bez rozróżnienia na państwowe i cywilne, wykonujących loty do Rosji podejmują samodzielnie decyzje o możliwości startu i lądowania na lotnisku docelowym, z przyjęciem na siebie pełnej odpowiedzialności za podjętą decyzję, a lądowanie statku powietrznego wykonywane jest za zezwoleniem kontrolera.
  • 2015-03-28 20:53 | zet

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    "Od początku było wiadomo, że tragiczny lot samolotu PL101 był lotem wojskowym, na co wskazuje właśnie znak rejestracyjny samolotu"

    Jesteś w błędzie,lot miał charakter cywilny,nie wojskowy. Znak rejestracyjny określa właściciela statku powietrznego a nie charakter lotu. Dochodzenie w sprawie tragedii oparto na procedurach przyjętych w wypadkach cywilnych samolotów,opisanych w konwencji chicagowskiej/Konwencja o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym,tekst z 1944 roku,która weszła w życie w 1947/.
  • 2015-03-28 22:15 | Indoor prawdziwy

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Kropkozjad (i nie tylko).
    Kilka uwag.
    To, że piloci nie mieli ważnych papierów było zawarte w raporcie Millera. MAK zahacza tylko o załogę, za to w raporcie twierdzi iż
    1. samolot nie miał ubezpieczenia obowiązkowego
    2. samolot nie miał ważnych papierów (leciał na papiery PF102)
    Zgroza, Biorąc pod uwagę alkohol w organizmie co się sam wytwarza, oczekiwałem iż Prokuratura dziś oznajmi, że ustaliła iż samolot nie był kradziony. Bo już tylko tego brakuje do braku prawa jazdy, ubezpieczenia i - w zasadzie to fałszywych - dokumentów.
    Jakiś koszmar.
    Ale od tego jeszcze samolot się nie rozbije. Nieprzestrzeganie przepisów, brak wyszkolenia - od tego też samoloty się nie rozbijają.
    To są jakieś przyczyny-wytrychy. Czy dobrze wyszkolona załoga rozbije sprawny samolot? Nie rozbije. Więc przyczyną wypadku jest brak należytego wyszkolenia. Proszę o następny wypadek do wyjaśnienia. Ogólnik.
    To samo naciskami. Zapewne były. Ale gdzie są ślady tych nacisków? W którym momencie to się dzieje?
    Zagadza się - brak wyszkolenia, naciski, nieprzestrzegania przepisów, wazeliniarstwo. Dodam jeszcze - awans w nieskończoność mimo braku kwalifikacji. Jeszcze Konstytucja Rzeczpospolitej.
    A konkretnie?
    Konkretnie to nic nie wiadomo. Tym się żywią ''zamachowcy''. Jest to taki wypadek, że przyczyny są oczywiste, ale nie jest w stanie ani komisja Millera ani Prokuratura pokazać w dokumentach w którym momencie te przyczyn się realizują. Same ogólniki.
    Co gorsze PF101 to Polska w pigułce. Te same mechanizmy działają w każdej dziedzinie. Potworny brak kompetencji na każdym szczeblu w administracji,w w mediach - co nie jest żadną przeszkodą w dalszym awansie. Nawet chyba pomaga.
    Komisja?
    Cały raport komisji Millera to gniot pisany na kolanach zawierające elementarne błędy w kluczowych sprawach.
    Prokuratura? Eksperci? ''Opinia publiczna''? Dajcie spokój. Jakieś fafluny niedorobione.
    Szkoda słów.
  • 2015-03-29 03:39 | Waldemar

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Jeżeli piloci nie mieli uprawnień, to dlaczego BOR dopuścił do lotu? Nastepne pytanie, to za co dostał awans na generała szef BOR?
  • 2015-03-29 10:04 | smb

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Największy błędem współczesnej polskiej
    historii jest pochowanie państwa Kaczyńskich na Wawelu. Dla Polski i Polaków nie dokonali
    niczego.
    Pozdrawiam z Europy
  • 2015-03-29 11:40 | Indoor prawdziwy

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Waldemar!
    Od kontroli uprawnień pilotów nie jest BOR. Sprawa braku uprawnień, fałszowanie dokumentów (są dowody), kompletny bałagan w 36. pułku odpowiada dowództwo. Wątpię czy im cokolwiek stanie. Byłby to precedens bardzo groźny. Pierwszy raz w historii III RP ktoś opowiadałby za tragiczne skutki swojego działania.
    Sprawa Prokuratury jest w ogóle ciekawa, oni kompletnie się pogubili , fakt iż zadanie mają niełatwe (mają zwalić na Ruskich i szluss). Przypomnę, że komisja Millera mając w swoich szeregach prawnika w randze profesora, dokonała interpretację prawa. Jest to szczyt ekwilibrystyki prawnej dla przedszkolaków. Mylą paragrafy z ustępami , mylą numeracje, uznali że pewien zwrot w jednym paragrafie Regulaminie Lotów (na wszelki wypadek o niewłaściwie podanym numerze) dotyczącym zupełnie co innego - usprawiedliwia łamanie praw dotyczących ten konkretny lot i tą konkretną sytuację. W końcu im wyszło iż do wysokości 100 metrów lot był zgodny z prawem. Sprawa na granicy debilizmu, ale ''opinia publiczna'' uznała, że niech tak będzie, interpretacja prawna nie jest zadaniem Komisji, niech tym się zajmuje Prokuratura. Prokuratura tym się niestety nie zajęła. Zajęła się za to wyjaśnianiem technicznych przyczyn katastrofy.
    A sprawa jest bardzo ważna chociażby z tego powodu, że jeśli prawdą jest lot w świetle prawa nie może być dokonany na lotnisku docelowym nie ma odpowiednich warunków meteo, to sam fakt powiadamiania załogi przez kontrolerów ze Smoleńska (via Mińsk) o braku warunków wyklucza możliwość zamachu. Nie ma czegoś takiego - szykować zamach jednocześnie czyniąc wszystko, by przedmiot zamachu nie przyleciał (bo zgodnie z prawem nie może dalej lecieć).
    Więc o ile teoria zamachu żyje i będzie żyła, to jest to tylko twórcze rozwinięcie próba rozmycia odpowiedzialności przez organy odpowiedzialne za wyjaśnienie katastrofy.
  • 2015-03-29 20:07 | FireWire

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Jeśli bowiem wybory wygra Kaczyński z Dudą, to panów prokuratorów czeka jedynie kryminał, a być może, przy poparciu Salonu uda im się wyjść z tego cało
    ````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````
    Jacku (z NH)... Czy to dluzszy pobyt za oceanem az tak zle dziala na glowe ?
  • 2015-03-29 20:09 | jakowalski

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    smb
    NIE masz racji! Kaczyńscy bardzo dużo dla Polski zrobili, tyle że złego!
  • 2015-03-29 23:02 | Kropkozjad

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Szanowny zet (2015-03-28, 20:53)!
    Wojskowe statki powietrzne, należące wg konwencji chicagowskiej (art. 3, ust. b), do grupy statków powietrznych państwowych, wykonują loty wojskowe. Wojskowe, a w Polsce i inne państwowe statki powietrzne, nie tylko są wyodrębniane odmiennym niż cywilne znakami rejestracyjnymi. Ich eksploatacja (obsługa techniczna, użytkowanie w locie) jest prowadzona zgodnie z przepisami innymi niż przepisy lotnictwa cywilnego, wywodzące się z konwencji chicagowskiej, ustanawianymi przez uprawnione władze danego rodzaju lotnictwa państwowego. Również personel lotniczy obsługi technicznej i personel latający lotnictwa państwowego, jest szkolony, kwalifikowany i uprawniany do wykonywania czynności lotniczych zgodnie z przepisami wydanymi przez władzę tego rodzaju lotnictwa. Znak rejestracyjny świadczy o tym, że statek powietrzny jest eksploatowany przez operatora cywilnego albo przez jednostkę lotnictwa państwowego, natomiast nie przesądza o właścicielu. Niektóre samoloty linii lotniczych, nie tylko polskich, są własnością banków, które udzieliły kredytu na ich zakupy. Oba polskie wojskowe samoloty TU154M miały też odrębnych właścicieli.
    Lot samolotu wojskowego jest więc lotem państwowym - wojskowym.
    Tragiczny lot PL101, zakończony katastrofą smoleńską, był lotem wojskowym - państwowym w rozumieniu konwencji chicagowskiej, i za taki właśnie lot był on uznany przez obie komisje badania wypadków lotniczych: rosyjską MAK i polską KBWLLP, oraz przez organy ścigania obu tych państw, prowadzące śledztwo w sprawie katastrofy smoleńskiej.
    Badanie wypadku było rozpoczęte przez połączoną międzynarodową komisję, i nie zostało kontynuowane, ponieważ porozumienie polsko-rosyjskie dot. badania wypadków statków powietrznych wojskowych obu stron, zaistniałych na ich terytoriach, nie zostało wyposażone w przepisy o szczegółowych procedurach badania, a czas naglił. Wobec tego badanie przejęła rosyjska komisja badania wypadków lotniczych statków powietrznych wojskowych pod przewodnictwem premiera Putina, który uzgodnił z polskim premierem Tuskiem, że badanie odbędzie się zgodnie z aneksem 13 do konwencji chicagowskiej i szczegółowymi regulaminami dołączonymi do tego aneksu, przez zastosowanie międzynarodowego narzędzia proceduralnego, akceptowanego przez obie strony, przez włączenie go do ich prawa lotniczego. Zastosowanie tego narzędzia proceduralnego do badania wypadku lotniczego polskiego samolotu państwowego, nie przesądza więc o charakterze lotu zakończonego wypadkiem, tak jak użycie do obsługi samochodu SKODA klucza z zestawu narzędzi MERCEDESA, bo akurat pasuje, nie przesądza o tym, że SKODA zamienia się w Mercedesa. Premier Putin jako przewodniczący wojskowej komisji rosyjskiej, powierzył badanie wypadku Komisji MAK, jako organu wyspecjalizowanego w posługiwaniu się procedurami aneksu 13.
    Pozdrowienia
  • 2015-03-30 00:37 | Indoor prawdziwy

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    ''Lot samolotu wojskowego jest więc lotem państwowym - wojskowym.''
    Oczywiście. Aż do granicy państwowej, i to niekoniecznie.
    Gdy do Polski przylatuje samolot wojskowy i lot ma charakter wojskowy - pilot melduje się przekraczając obszar powietrzny Polski u odpowiednich służb Wojsk Obrony Powietrznej Kraju, jest obowiązany wykonać ich rozkazy, leci korytarzem wojskowym i jest prowadzony przez wojskowych kontrolerów lotu. Gdy lot ma charakter cywilny nic z tych rzeczy się nie dzieje, prowadzony jest przez normalne służby cywilne, wykonuje ich polecenia i lata korytarzami cywilnymi. Tak jak to się działo na terenie Federacji Rosyjskiej samolotem prezydenckim. Tak jest nawet gdyby pilotował samolot pilot wojskowy, podróżowali nim sami żołnierze, rejestrowany był jako własność jakiegoś wojska a nawet był pomalowany w kolor maskujący. Obowiązują go przepisy lotnictwa cywilnego.
    Sprawa charakteru lotu została wylansowana przez naszych wojskowych w celu podzielenia się odpowiedzialnością ze stroną rosyjską. Lot wojskowy na lotnisko wojskowe powoduje teoretycznie większą odpowiedzialność wojskowych kontrolerów. Tyle, że to się dzieje w sytuacji, gdy pilot wojskowy jest zobowiązany wykonać rozkazy ziemi. W sytuacji jaka zaistniała w Smoleńsku załoga samolotu nie zamierzała wykonać poleceń kontrolerów a kontrolerzy (wynika to z rozmów na ''wieży'') byli przekonani, że temu samolotowi żadnego rozkazu wydać nie mają prawa. Najwyżej mogą nie dać pozwolenie na lądowanie.
  • 2015-03-30 07:13 | jakowalski

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Charakter tego lotu był cywilny, jako że polski prezydencki samolot miał na pokładzie prezydenta Kaczyńskiego wraz z jego świtą, a nie bomby czy też jakieś urządzenia do szpiegowania Rosjan. Poza tym, to tego lotu nie powinno być, jako że ta, prowokacyjna wręcz, wizyta Kaczyńskiego w Katyniu służyć miała głównie popsuciu stosunków pomiędzy Polską a Rosją, czyli że była ona sprzeczna z polską racją stanu.
  • 2015-03-30 10:34 | zet

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    "Wojskowe statki powietrzne, należące wg konwencji chicagowskiej (art. 3, ust. b), do grupy statków powietrznych państwowych, wykonują loty wojskowe."

    Gmatwasz pojęcia i zdarzenia,przedstawiasz własne poglądy jako prawdę.Szkoda dyskusji,bo ona niczego nie zmieni. Lot Tu-154 w dniu 10 kwietnia 2010 roku miał charakter cywilny a nie wojskowy. I dlatego przyjęto do wyjaśnienia przyczyn katastrofy zapisy konwencji chicagowskiej a nie innej. Mamy porozumienie z Rosją w sprawie wyjaśniania wojskowych katastrof lotniczych ale w tym przypadku nie znalazło zastosowania a czynności śledcze Rosjanie zlecili swoim cywilnym prokuratorom.
    Samolot przewoził głowę polskiego państwa,można by mówić o "narodowym" charakterze lotu,lecz nie ma porozumień/uregulowań/ o takim statusie lotów.
    Jeszcze raz chcę podkreślić,że właściciel statku powietrznego /wojsko/ nie przesądza o charakterze lotu.
  • 2015-03-30 20:00 | Kropkozjad

    Re:Konferencja prokuratury ws. katastrofy smoleńskiej: Bez sensacji

    Szanowni: Indoor prawdziwy (2015-03-30, 00:37), jakowalski (2015-03-30, 07:13) i zet (2015-03-30, 10:34)!
    Przedstawiacie swoje poglądy na temat możliwości wykonania lotu cywilnego przez wojskowy statek powietrzny zupełnie w oderwaniu od międzynarodowego i polskiego prawa lotniczego i niezgodnie z tym prawem. Pojęcia "lot cywilny" i "lot wojskowy" są skrótami semantycznymi pojęć "lot cywilnego statku powietrznego" i "lot wojskowego statku powietrznego". Statek powietrzny nie może zmieniać swego charakteru (cywilny, państwowy tj. wojskowy albo służb porządku publicznego) podczas lotu, co wynika z przepisów art. 2, ust. 2 i 3, art. art. 34, 43 i 44 ustawy Prawo lotnicze, zgodnych z przyjętymi przez Polskę normami międzynarodowego prawa lotniczego. Wojskowym statkom powietrznym zdarzało się wykonywać zdania niemilitarne, przez co nie stawały się cywilnymi, a na statkach powietrznych cywilnych przewożono broń (komercyjne cargo), legalnie a czasem nielegalnie, przez co nie stawały się statkami wojskowymi. Przez kilka lat na lotnisku w Salonikach stał samolot cywilny Caravelle zaaresztowany przez greckich celników z powodu nielegalnego transportu broni. Obaj piloci zostali skazani przez grecki sąd za to przestępstwo na pracę przymusową.
    Charakter lotu samolotu typu TU145M o znaku PL101, zgodnie z rosyjskim prawem lotniczym, nie miał znaczenia dla relacji między dowódcą tego statku a kontrolerami ruchu lotniczego cywilnymi polskimi, białoruskimi i rosyjskimi oraz rosyjskimi wojskowymi, ponieważ organy służby kontroli ruchu lotniczego cywilne nie mają uprawnień dowódczych w odniesieniu do statku powietrznego, któremu tę służbę zapewniają, przez wydawanie albo odmowę wydania zezwolenia (ATS clarence), oraz wydawanie instrukcji, ostrzeżeń i informacji. Nie mają więc prawa wydawania dowódcy statku powietrznego rozkazów i poleceń. Organy rosyjskiej służby ruchu lotniczego w odniesieniu do statków powietrznych zagranicznych, bez rozróżnienia na cywilne i wojskowe działają tak samo jak organy cywilne, co wynika z braku w rosyjskim AIP (Zbiór Informacji Aeronawigacyjnej FR - Aeronautical Information Publication) informacji o innych zasadach ich działania w odniesieniu do statków powietrznych zagranicznych.
    Polska KBWLLP pod przewodnictwem min. Millera uznała niesłusznie działania organów wojskowej służby ruchu lotniczego za obarczone licznymi nieprawidłowościami, powołując się na nieopublikowane w rosyjskim AIP przepisy służbowe, obowiązujące te organy w odniesieniu do wojskowych statków powietrznych rosyjskich, mimo, że w ruchu lotniczym każdego cywilizowanego państwa obowiązują tylko przepisy, które w jego AIP zostały opublikowane. Zarzucono tym organom chaos decyzyjny, mimo że zgodnie z rosyjskim prawem lotniczym, zgodnym z prawem międzynarodowym, żadne kompetencje decyzyjne w odniesieniu do zagranicznych statków powietrznych im nie przysługiwały. Widocznie podobnie do tego podeszła Prokuratura Wojskowa, zgłaszając zarzuty rosyjskim kontrolerom.
    Masz rację Indoorze prawdziwy, że prokuratorzy wojskowi w ślad za Komisją Millera, manipulowali faktami i ich dowolną interpretacją, aby pokazać, że nie tylko Polacy doprowadzili do tej katastrofy, a może tylko aby dokopać ruskim. Stąd te teorie o tym, że ten sam lot samolotu wojskowego miał charakter raz cywilny a raz wojskowy, stosownie do potrzeb szukania winnych.
    I to właśnie jest SENSACJĄ wywołaną konferencją prokuratury.
    Pozdrowienia.