Nowe zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Daniel Rycharski laureatem Paszportów POLITYKI w kategorii Sztuki wizualne

(1)
Za intrygujące połączenie duchowości z aktywizmem, konserwatyzmu z otwartością i prowincjonalizmu z europejskością.
  • 2017-01-17 10:29 | Drewniany Borsuk

    Zasłużona nagroda dla kontrhegemonicznego artysty

    Ciesząc z Paszportu dla Daniela Rycharskiego i gratulując artyście zasłużonej nagrody, a jury trafnego wyboru, chciałbym tu jeszcze dodać, że Rycharski był, o ile mi wiadomo, właściwie jedynym artystą, który bezpośrednio w 2014 r. odniósł się do 150. rocznicy zniesienia pańszczyzny i uwłaszczenia chłopów w Królestwie Polskim, wydarzenia, o którym Witold Kula, polski historyk światowej sławy, jeden z najwybitniejszych przedstawicieli polskiej szkoły historii społeczno-gospodarczejpisał, że „Niewiele jest wydarzeń dziejowych równej wagi”, że „Stoi ono na rubieży między tysiącletnimi dziejami wsi feudalnej a stuletnią epoką wsi kapitalistycznej”. Była co prawda wystawa Into the Country w galerii SALT Ulus w Ankarze (11 września – 1 listopada 2014), przygotowana przez Łukasza Rondudę właśnie z okazji zniesienia pańszczyzny, w której Rycharski nota bene także brał udział, ale prace tam prezentowane nie odnosiły się bezpośrednio do tego wydarzenia. Warto też pamiętać, że ani Sejm, ani prezydent, ani rząd, ani partie (nawet PSL), ani mainstreamowe media (poza paroma nielicznymi wyjątkami) nawet nie próbowały podówczas przypomnieć o tej rocznicy. Rycharski wykonał instalację zatytułowaną Brama na 150. rocznicę zniesienia pańszczyzny, prezentowaną później na wystawie „Salon Odrzuconych” w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie (5 kwietnia – 22 maja 2016). Obecnie, o ile mi wiadomo, stoi ona w centrum Kurówka.