Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Wszystkie wątpliwości wokół lotniska centralnego w Baranowie

(7)
Jak wynika z naszych informacji, z precyzyjnymi decyzjami rząd i tak poczeka do następnych wyborów, bo na razie projekt jest jeszcze „odwracalny”, jeśli w 2019 r. do władzy doszliby przeciwnicy CPK.
  • 2017-09-21 21:45 | Aspiryna

    Lotnisko - dla kogo?

    Tak, czy inaczej - nie ma odpowiedzi na pytanie "dla kogo to lotnisko"? Bowiem LOT to wciaz tylko stosunkowo niewielka (w skali swiatowej) linia lotnicza...
  • 2017-09-22 00:27 | murator

    Wątpliwości wokół lotniska centralnego w Baranowie ? Nie ma żadnych !

    ZA lokalizacja w Baranowie przemawia "strategiczne" położenie na trasie Wschód-Zachód które dla kierowców jak i pasażerów PKP jest na wagę złota ! Modlin to "plan B" BEZ zbytnich rezerw przestrzeni + kiepskim dojazdem. W Baranowie i okolicach jest wystarczajaco dużo miejsca. Do ew. konkursu powinno się zaprosic sprawdzone w projektowaniu lotnisk biura projektowe - także z zagranicy (Renzo Piano, Norman Foster) ! Albo rozpisac konkurs wsród absolwentów wydziału architektury na świecie (z wystawą prac konkursowych na Okeciu)... !?
  • 2017-09-22 03:29 | miasto

    Re:Wszystkie wątpliwości wokół lotniska centralnego w Baranowie

    Zawodowo latam dość często, nawet kilka razy w miesiącu. Ale ponieważ mam wybór, mogę powiedzieć, że nie polecę. Jeśli lotnisko będzie 40 km od Warszawy, źle skomunikowane, to najzwyczajniej w świecie powiem walcie się na - już wiecie co.

    Zła komunikacja nie jest wcale abstrakcją. Na Okęcie SKM jeździ do 23 i po tej godzinie rób se co chcesz. Z ZTM jest to samo. Wcześnie rano też to samo. Ale na Okęcie można dojechać autem, a do CPL nie będzie to już takie proste, bo po zostawieniu auta na P trzeba będzie jeszcze dostać się na terminal, jak w Modlinie - prywatną inicjatywą. Więc idea piękna, ale może okazać się, że PL Okęcie poradzi sobie z konkurencją bez zająknięcia. A jak LOT dostanie prikaz żeby latać tylko z CPL, to Lufa weźmie wszystko i po paru miesiącach będzie w zasadzie pozamiatane po krajowym (narodowym) przewoźniku...
  • 2017-09-22 15:25 | Tanaka

    Lokalizacja nie jest najważniejszym problemem - jak mówi auotor, ale jest najważniejsza

    Lokalizacja może zabić projekt CPL.
    Są też inne rzeczy najważniejsze, ale nie jest nią porządne wykonanie instalcji przeciwpożarowych, ponieważ zarówno porządne zaprojektowanie jak i wykonanie takich instalacji jest w bardzo wysokim stopniu rutynowe i wynikające z przepisów.
    Rzecz jasna, nawet to można sknocić. Wszystko można sknocić.
    Ważniejsze, bo mniej pewne, czyli ryzykowniejsze z definicji są te wybory, te alternatywy, co do których nie ma i nie będzie precyzyjnych przepisów, a gdyby nawet były, to będą złe. Lokalizacja lotniska należy do fundamentalnych decyzji wśród wielu czynników niepewnych,niejasnych i niewidocznych, albo też nierozumianych. A jak się decyzję podejmie,jak się już buduje i zbuduje - koniec, lokalizacji się nie zmieni. Zamiast Allaha do góry, trzeba będzie próbować górę doprowadzić do Allaha. Dlatego jest fundamentalna.

    Inna fundamentalna kwestia: czy CPL ma być tylko tranzytowy, czy też być też portem warszawskim, jak Okęcie? Jeśli warszawiak ma jechać 45 km za miasto, może się to skńczyć tak, że Modlin, mimo, że dziś niespecjalnie korzystnie skomunikowany, będzie lepszym rozwiązaniem, a CPL zostanie obciążony niespójnymi funkcjami, zbyt zabalaganiony, drogi, nieudaczny, co odbije się na jego tranzytowej sprawnosci i w rezultacie inni lepiej taką rolę spełnią, a CPL będzie słabł i sie rozłaził. Do Warszawy daleko, do Łodzi jeszcze dalej - łatwo o degeneratywną ścieżkę.
  • 2017-09-22 19:25 | abchaz

    Re:Wszystkie wątpliwości wokół lotniska centralnego w Baranowie

    Taki "hub" to b.skomplikowany system.Zbudowanie to etap "prosty" patrz nowe Schoenfeld
    budowane przez sprawnych i doświadczonych Niemców z opóżnieniem kilkuletnim.
    Doprowadzenie do funkcjonowania to etap znacznie trudniejszy ,patrz Frankfurt am Main.
    Najciekawsze,że idea "hubów" jest na wymarciu.Razem z jumbodżetami jak A380 czy B747.
    Przyszłość należy do wysoce sprawnych samolotów typu B738 czy A350 z zasięgiem ok 13000 km łączących point to point z pominięciem tzw "hubów".
    PiSssss to żłoby.
    Niestety
  • 2017-09-22 19:41 | abchaz

    Re:Wszystkie wątpliwości wokół lotniska centralnego w Baranowie

    errata
    zamiast B738 chodziło mi ,oczywiscie, o B789 Dreamliner.
  • 2017-11-27 15:59 | mrpiotrp

    Skąd wziąć pasażerów

    Uważam, że pomysł wielkiego centralnego lotniska jest co najmniej chybiony. Nie mówię już o samych kosztach... Chodzi o to, że będzie ono w połowie puste, jak przeinwestowany dworzec kolejowy w Łodzi. Latam kilka razy w roku. Ostatnie kilka razy z Berlina Schonfeldu, lub do Wrocławia (zamiast Warszawy) bo po prostu stamtąd loty są tańsze. Niech ktos najpierw zmusi Ryanaira do stosowania takich samych cen biletów z Berlina i z Warszawy. Np. lot z Berlina na Teneryfe Sur kosztował ok. 600 zł z bagażem, podczas gdy z Okęcia było to 900 zł. czekając na samolot w Berlinie co chwila widać podjeżdżające autobusy w Wrocławia, Poznania z pasażerami. Im bliżej do Berlina z Tegelem i Schonfeldem, a nie do Warszawy.. Sorry, ale to się nie uda !