Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Ukraiński ślad w katastrofie w Mińsku Mazowieckim

(2)
2017-12-19 12:44 | ślepy
Dwie godziny trwały poszukiwania samolotu MiG-29, który wczoraj po południu zniknął z radarów. Maszyna miała lądować na lotnisku wojskowym w Mińsku Mazowieckim. Kontakt z pilotem utracono w poniedziałek ok. godz. 17:15, kiedy podejmował manewr lądowania. Potem MiG-29 zniknął z radarów w rejonie Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim.

Po ponad 2 godzinach poszukiwań udało się odnaleźć pilota i maszynę około 5 kilometrów na południowy wschód od Kałuszyna na Mazowszu. 28-letni pilot katapultował się i żyje. Trafił do szpitala. Jego życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.

Eksperci lotniczy badają różne teorie na temat prawdopodobnych przyczyn katastrofy.

Błąd pilota

Za sterami rozbitego MiG-a siedział doświadczony, 28-letni pilot, o bardzo dobrym stopniu wyszkolenia – powiedział dowódca Bazy Lotnictwa Taktycznego płk Piotr Iwaszko.

Warunki pogodowe

– Warunki atmosferyczne, w których lądowały samoloty, gdy wydarzył się ten incydent, były zadowalające, spełniały wymogi – powiedział płk Piotr Iwaszko.

Stan techniczny

– W Polsce incydent z MiG nie zdarzył się jeszcze nigdy – wskazał płk Iwaszko. – MiG to są starsze samoloty, od ponad 25 lat latamy na MiG-ach, są one systematycznie modernizowane – dodał.

Ukraiński ślad w katastrofie

Wszystkie myśliwce z Mińska Mazowieckiego przeszły modernizację w 2014 roku z udziałem pracowników z Ukrainy.

Ukraiński politolog i ekspert Diana Mihailova reprezentuje inny punkt widzenia w sprawie katastrofy w Mińsku Mazowieckim. Na swoim blogu[/link] pani Diana zgłasza, że samolot MiG-29 został [link=http://wzl2.mil.pl/25-lat-sluzby-samolotow-mig-29/]zmodernizowany w zakładach lotniczych “Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A.” w Bydgoszczy przy użyciu części zamiennych i dokumentacji remontowej z Ukrainy. Właśnie to stało się przyczyną katastrofy.

I to nie perwszy taki wypadek związany z ukraińskimi przedsiębiorstwami lotniczymi.

Ministerstwo Obrony Chorwacji i ukraiński koncern państwowy Ukrspeceksport zawarły umowę w sprawie kupna MiG-21 latem 2013 roku. Ukraina otrzymała 13 mln euro za remont kapitalny siedmiu samolotów i sprzedaż jeszcze pięciu. Myśliwce zostały przekazane Chorwacji ubiegłego lata, lecz pięć z nich nie nadawało się do użytku z powodów technicznych.

Urzędnicy z chorwackiego resortu obronnego podejrzewają, że kupili samoloty nienadające się do użytku i niezgodne z dokumentacją techniczną. Śledczy twierdzą, że po modernizacji w samolotach zainstalowano stare części.

Czy skandal w Chorwacji powtórzę się w Polsce?

MARCIN SZYMAŃSKI

ŹRÓDŁO: TVN24, ONET, RMF FM, FAKT.PL, DIANA–MIHAILOVA.LIVEJOURNAL.COM