Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Skąd kolejna podwyżka opłat za przejazd na A2?

(6)
W Polsce korzystanie z autostrad bywa bardzo drogie, tanie albo bezpłatne. Z tego ostatniego rozwiązania kierowcy cieszą się najbardziej. Do czasu.
  • 2018-01-04 11:10 | Simon5555

    Komu autostrada, komu?

    Leniwie idzie wam obrona dochodów Kulczyków. Każdy kierowca wie że firmy transportowe ze wschodu mają koszta wliczone w działalność, a niemieckich turystów taka opłata raz kiedyś po kieszeni mocno nie uderza. Za to polskich kierowców już tak. Pisanie że muszą spłacać kredyty i to uzasadnia podwyżki to słaby argument. Takie kwestie finansowe są zaplanowane na długo zanim zacznie się budowa i jeśli się już wtedy coś nie zgadza to inwestycja nie dochodzi do skutku. W ciemno mogę powiedzieć że takie podwyżki będą co rok bo takie posunięcia są dla Kulczyków najbardziej dochodowe - z planowaną opcją odsprzedaży "drogiej" autostrady państwu.
  • 2018-01-04 22:47 | prenumeratorpolityki

    Artykul sponsorowany??

    "Mało kto zna historię budowy i zawiłości ekonomiczne."

    Autor artykulu moglbym nam nieco przyblizyc.. ale niestety nie skorzystal z okazji....

    "Tymczasem niedawno oddane do użytku odcinki autostrad zostały co prawda sfinansowane w dużej mierze dzięki unijnym funduszom, ale utrzymywane będą musiały być już za polskie środki. "

    Tutaj autor juz nie wspomina ze darmowe sa jedynie do czasu kiedy powstanie przy nich cala infrastruktura, bo nie tak jak w wypadku autostrady A4, gdzie Stalexport goli kierowcow za ciagle zwezona autostrade, odcinki "panstwowe" zaczynaly byc platne dopiero w momencie gdy powstaly wszystkie stacjie i MOPy (miejsca obslugi podroznych) czyli placilo sie za pelnowartosciowy produkt a nie tak jak w wypadku A4 za bubel.

    Ponadto gdy wprowadzano oplaty na "panstwowych" odcinkach UE nakazalo ich obnizenie z 20gr do 10gr, gdyz jako zbudowane za unijnie pieniadze mialy zarabiac jedynie na swoje utrzymanie a nie mialy byc maszynkami do zarabiania na kierowcach (pada teza o braku pieniedzy na przyszle utrzymanie).

    Pamietajmy ze pozostale darmowe odcinki sa darmowe, bo poprzedni rzad zaczal zastanawiac sie na wprowadzeniem innych systemow oplat (winiet lub elektronicznego), nawet na odcinkach gdzie powstaly juz punkty poboru oplat lub miejsca na nie.

    "Bo jak przekonać kierowców, że nowe stawki mają uzasadnienie ekonomiczne" -

    No wlasnie jak?... bo pomiedzy 10 i 40 groszy jest olbrzymia roznica... nawet jezeli Autostrada Wielkopolska ma byc "maszynka do zarabiania" bo jest prywatna, to trzeba pamietac ze panstwo zobowiazalo sie do rekompensowania prywatnemu biznesowi ubytek w zyskach gdyby ruch byl mniejszy niz zakladano....

    Jednym slowem tylko dzieki miekkiemu sercu Kulczykow zawdzieczamy ze jest to 40gr/km a nie 40 PLN/km, bo z punktu widzenia AW, najlepiej zeby nikt tamtedy nie jezdzil bo nie bedzie kosztow utrzymania a panstwo i tak bedzie placilo "rekompensate".

    "Do tego spółka Autostrada Wielkopolska musi uważać, bo coraz więcej osób jadących na przykład ze stolicy czy Łodzi na zachód wybiera najpierw drogę ekspresową S8"

    No wlasnie w wypadkku A4 nie ma takiego problemu bo panstwo zobowiazalo sie jeszcze w latach 90tych do "niemodernizacji" rownoleglych drog i o ironio... linii kolejowej.

    "...zapłacić odszkodowanie oraz wziąć na siebie spłatę pozostałych kredytów."

    Tutaj tez autor zapomina ze AW dlugo zwlekala z rozpoczeciem budowy (prawie 10 lat) bo nie mogla (nie chciala?) zaciagac dlugow dopóki.... UWAGA UWAGA... panstwo ich nie zagwarantowalo... czyli .... i tak Kulczykowe dlugi bedziemy splacac i jeszcze mamy im zaplacic odszkodowanie....

    To pokazuje caly fundament biznesowego sukcesu Kulczykow, metne interesy na styku ich biznesu i 3RP... gdzie straty sa panstwowe a zyski prywatne...

  • 2018-01-05 11:30 | jakowalski

    Re:Skąd kolejna podwyżka opłat za przejazd na A2?

    Jedyna rada to nacjonalizacja autostrad na podstawie prawa antymonopolowego a przynajmniej kontrola przez państwo wysokości opłat na autostradach, które nie mają równoległej konkurencyjnej autostrady albo drogi szybkiego ruchu, a w przypadku Kulczyków także w związku z nielegalnym uzyskaniem przez nich licencji na operowanie mieniem de facto państwowym. Przydałaby się też równoległa droga szybkiego ruchu na bazie „starej” szosy nr 2 (dziś 92).
  • 2018-01-05 14:21 | swider666

    Łaskawym okiem na AmberONE

    Szkoda, że taki, krótki artykuł. Szczególnie, że zarówno Autostrada Wielkopolska, Stalexport oraz Amber One publikują raporty finansowe. Pozwalające szybko udowodnić tezę, że bez mała zarabiają spore pieniądze. Warto też zauważyć, że sposób refundacji ruchu ciężarowego, jest dość kuriozalny. Koncesjonariusze zarabiają również na pozwoleniach na działalność gospodarczą w obrębie rejonów obsługi pasażerów. Dziwi też, że można nacjonalizować spółki kompletnie nie przydatne, a autostrady jakby są poza zainteresowaniem polityków. I nie do końca było tak, ze nie można było zrobić tego sprytnie ponieważ można było przejąć autostrady, i wystąpić o dofinansowanie na ich rozbudowę z unii. Druga kwestia to system płatności, kiedy już wszystkie drogi są publiczne można wprowadzać winety, co bezpośrednio pozwoli spłacać kredyty za przejęte drogi. Reasumując stawiam tezę, że dziennikarsko nie chciał Pan podpaś reklamodawcom, szczególnie puentom.
  • 2018-01-05 16:32 | panjanek

    Re:Skąd kolejna podwyżka opłat za przejazd na A2?

    Zartykulu wylania sie ogromne poswiecenie rodziny Kulczykow dla dobra podroznych. Brawa rowniez dla politykow za dalekowzroczne planowanie i dbalosc o infrastructure drogowa.
  • 2018-01-05 19:39 | prenumeratorpolityki

    Artykul sponsorowany c.d.

    Oczywiście autor nie wspomina, że podwyżka opłat została wprowadzona w momencie gdy AW musi oddać prawie 1mld PLN nienaleznej pomocy finansowej od panstwa do czego zobowiazala ja UE. Zbieg okoliczności?

    Nawet Marek Wielgo uprawial mniej nichlujna publicystyke sponsorowana.