Zasady publikowania
komentarzy znajdziecie
Państwo pod tym adresem.

Polityka.pl – strefa wolna od hejtu!

 

Szanowni Czytelnicy, Drodzy Użytkownicy naszego Serwisu Internetowego!

Od wielu lat udostępniamy Państwu nasze Forum internetowe oraz przestrzeń blogową dla Waszych komentarzy – także tych krytycznych. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie, które są merytoryczne. Zależy nam bardzo, aby Państwa wpisy nie utonęły w rosnącej fali internetowego hejtu i niechlujstwa.
 

Warto, aby serwis POLITYKA.PL pozostał miejscem wartościowej wymiany poglądów, gdzie toczą się dyskusje, nawet zażarte, ale pozbawione mowy nienawiści. Zależy nam na tym, abyśmy wzajemnie traktowali się z szacunkiem. Chcemy, aby POLITYKA.PL była miejscem wolnym od radykalizmów i anonimowej, bezsensownej brutalności.
 

Słowem: zapraszamy serdecznie do dyskusji na naszych forach internetowych, do wyrażania opinii, polemik, do ocen, ale w formie przyjętej między kulturalnymi ludźmi. Kto chce się wyżyć – zapraszamy na inne portale. Być może to walka z wiatrakami, ale spróbujemy. Mamy dość językowych i emocjonalnych śmieci zasypujących plac wolności, jakim miał być i może być internet.

Diesel Gate

(1)
2018-02-04 13:09 | zezem
Zastanawiam się dlaczego silnik wysokoprężny zwany dieslowskim potępia się w czambuł.
Jak na razie jest to chyba najbardziej efektywna konstrukcja pod względem zużycia paliwa. Jakie rozwiązania widzi Autor np. przy napędzie statków? Co prawda samoloty nie mają napędu ze wspomnianymi silnikami ,ale co w zamian (jak na razie), bo chyba nie napęd elektryczny. No i dodam co będzie z zaopatrzeniem energii elektrycznej i to pozyskiwanej nie z węgla (!!!) gdy wieczorem kilkanaście milionów samochodów np. w Polsce zacznie ładować akumulatory/baterie do jazdy następnego dnia. Jak rozwiązany ma być ten problem , bo energię elektryczną zużyją nie tylko samochody, ale i przemysł...?
Czy surowce do produkcji jeszcze mało sprawnych pod względem zasięgu baterii litowych są ogólno-dostępne w szerokim zakresie?
Jeżeli mówimy o ochronie środowiska to silnik benzynowy wcale nie jest lepszy (CO2!)
Jeszcze do niedawna , szczególnie media, były b. "zaniepokojone" wydalaniem CO2 do atmosfery... A co metanem? Temat też sam w sobie..
Są i inne rozwiązania jak tzw. ogniwa paliwowe, ale i te są jak na razie na etapie
pionierskim...