Równą drogą
Prof. Grzegorz Szumski o tym, co to znaczy uczyć się w klasie integracyjnej – i dla dziecka niepełnosprawnego, i zdrowego.
„W Polsce nastąpiła potężna zmiana postaw wobec niepełnosprawnych w ciągu ostatnich dwudziestu lat. Tak się stało dzięki obecności niepełnosprawnych w przestrzeni publicznej, dzięki integracji”.
Leszek Zych/Polityka

„W Polsce nastąpiła potężna zmiana postaw wobec niepełnosprawnych w ciągu ostatnich dwudziestu lat. Tak się stało dzięki obecności niepełnosprawnych w przestrzeni publicznej, dzięki integracji”.

Juliusz Ćwieluch: – Warto zapisywać dziecko do klasy integracyjnej?
Grzegorz Szumski: – A kto pyta? Bo inne dylematy mają rodzice dzieci niepełnosprawnych, a inne dzieci zdrowych. Na dodatek wybory rodziców dzieci niepełnosprawnych będą zupełnie inne, jeśli mieszkają w centrum Warszawy, a inne, jeśli los rzucił ich do małej miejscowości. Część z nich stanie przed dramatyczną alternatywą: oddać dziecko do ośrodka czy próbować je zmieścić w systemie powszechnym.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj