Jak motywować pracowników

Premia szacunkowa
Dlaczego pracodawcy wciąż wierzą, że do roboty trzeba zmuszać finansowym kijem i marchewką.
Pracownik powinien rozumieć i podzielać misję firmy oraz widzieć swój osobisty wkład.
Mirosław Gryń/Polityka

Pracownik powinien rozumieć i podzielać misję firmy oraz widzieć swój osobisty wkład.

Od dziecka podsyca się w nas skłonność do tzw. zdrowej rywalizacji. W przedszkolu premiuje się dzieci, które najładniej namalują szlaczek, w szkołach szóstkowicze dostają świadectwa z czerwonym paskiem i nagrody, na studiach kilkanaście procent najlepszych może liczyć na stypendium. Na najgorszych czekają kary, a przeciętniakami nikt się nie interesuje. W pracy jest tak samo. Czy powszechność systemu premiowego idzie w parze z jego skutecznością?

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj