Jak nie złapać się na reklamowy lep

Mniej więcej
Jak (coraz bardziej świadomi) konsumenci próbują wymykać się reklamie, a (coraz bardziej kreatywni) twórcy reklam łowić konsumentów.
Aż 75 proc. Polaków korzysta z promocji, a słowo „nowość” elektryzuje ich i zachęca.
Getty Images

Aż 75 proc. Polaków korzysta z promocji, a słowo „nowość” elektryzuje ich i zachęca.

W świecie, który rządzi się prawami rynku, najważniejsze to przekonać ludzi, że są rzeczy, bez których nie mogą żyć. Zwłaszcza w odniesieniu do tego wszystkiego, bez czego z powodzeniem mogliby się obyć. Sztuką jest kreowanie nowych potrzeb. Marketing i reklama uderzają w czułe punkty człowieka: aspiracje, poczucie własnej wartości i nieustającą potrzebę porównywania się z innymi. Spece od reklamy manipulują podstawowymi lękami: przed chorobą i śmiercią, starzeniem się i utratą niezależności.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj