Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Wystawy

Tajemnicze potrzeby

Recenzja wystawy: Magdalena Abakanowicz, "Abakanowicz"

Zachęcamy do zwiedzenia monumentalnej wystawy artystki, otwartej w 80 rocznicę jej urodzin (gratulujemy!!!)

Im bardziej sztuka jest przepojona energią, tym trwalszy pozostawia ślad w psychice oglądających”. „Sztuka powstaje z tajemniczych potrzeb. Dopiero później dorabia się do niej wytłumaczenie”. To dwie z rozlicznych refleksji naszej wybitnej rzeźbiarki Magdaleny Abakanowicz. I obie mogą nam pomóc w zwiedzaniu monumentalnej wystawy artystki, otwartej w 80 rocznicę jej urodzin (gratulujemy!!!).

Abakanowicz wystawia w Polsce rzadko; w Krakowie mamy okazję obejrzeć w skondensowaniu jej niemal całą drogę artystyczną. Od jednego z abakanów – rzeźb z tkanin wykonywanych w latach 60., które przyniosły jej międzynarodowe uznanie, przez prace z cyklu „Plecy”, „Embriologia” czy „Twarze”. Wystawa skrótowo, ale wyraźnie pokazuje to, co w sztuce Abakanowicz najważniejsze i najbardziej oryginalne.

Nie tylko możemy przypomnieć sobie niektóre z najważniejszych w dorobku artystki prac, ale także odkryć, że dzięki oddaleniu od artystycznych mód i trendów zachowują one nieprzemijającą, uniwersalistyczną jakość.

Abakanowicz, Muzeum Narodowe w Krakowie, wystawa czynna do 29 sierpnia

 

Polityka 25.2010 (2761) z dnia 19.06.2010; Kultura; s. 46
Oryginalny tytuł tekstu: "Tajemnicze potrzeby"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Łomot, wrzaski i deskorolkowcy. Czasem pijani. Hałas może zrujnować życie

Hałas z plenerowych obiektów sportowych może zrujnować życie ludzi mieszkających obok. Sprawom sądowym, kończącym się likwidacją boiska czy skateparku, mogłaby zapobiec wcześniejsza analiza akustyczna planowanych inwestycji.

Agnieszka Kantaruk
23.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną