O Polityce

Polityka do słuchania

POLITYKA nr 9/2012. W sprzedaży od 29.02.2012

Wiesław Władyka. Słownik demagogii kryzysowej

Bezradność polityków, zwłaszcza opozycyjnych, wobec ekonomicznego i politycznego kryzysu objawia się intensywną dawką populizmu. Ich problem polega na tym, że ta demagogia jak na razie nieoczekiwanie słabo się sprzedaje.

Martyna Bunda. Będzie nas mniej, ale może to nie katastrofa

Pod pewnymi względami przyszłość za 20, 30 lat jest zaskakująco czytelna. Polaków będzie mniej. Ale to żaden koniec świata. Przeciwnie – ta sytuacja ma też spore plusy.

Bartek Chaciński. Muzyczne podróbki dobrze idą

Głośno o tym, jak Lana Del Rey fałszywym wizerunkiem próbowała nabrać cały świat. Umykają nam inne, jeszcze ciekawsze mistyfikacje. I fakt, że bez dobrej blagi muzyka traci smak.

POLITYKA nr 7/2012. W sprzedaży od 15.02.2012

Wiesław Władyka. Metoda Tuska

Największy spadek notowań Platformy od wyborów w 2007 r. to w dużej mierze efekt Metody Tuska, którą premier zaczął stosować w drugiej kadencji i którą wyraźnie w społeczne gusta nie trafił.

Piotr Stasiak. Plemiona, które żyją w Internecie

Konflikt władzy z internautami pokazał, że w sieci wytworzyła się nowa, alternatywna struktura społeczna. Ludzie łączą się w niej na kształt cyfrowych plemion, skupionych wokół różnych interesów i zainteresowań. Ich lista jest długa, przyjrzyjmy się kilku najciekawszym.

Joanna Solska. Lista zawodów z przyszłością

Jaki zawód nie sprawi ci zawodu? Lista profesji z przyszłością, w których brakuje ludzi, jest coraz dłuższa.

POLITYKA nr 6/2012. W sprzedaży od 8.02.2012

Bartek Chaciński. Internet: co się ściąga za pieniądze

Zdrowy rynek kulturalny poradziłby sobie bez ACTA. Ale muzyce dostosowanie do wymagań cyfrowego świata zajęło dekadę, świat książki jeszcze nie zdążył, a przemysł filmowy udaje, że nic się nie stało.

Martyna Bunda. Spadki z pułapką

Biznesy, domy i pieniądze nam się rozrastają. Ale prawo spadkowe za tym nie nadąża.

Reklama
Reklama