O Polityce

POLITYKA najchętniej kupowanym tygodnikiem w 2014 r.!

Okładki POLITYKI Okładki POLITYKI materiały prasowe

Według opublikowanych właśnie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy za 2014 r. to właśnie POLITYKA odnotowała w ubiegłym roku najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników społeczno-politycznych i była jedynym tytułem w segmencie, który przekroczył granicę 120 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy każdego wydania. Tym samym nasz tygodnik kolejny raz potwierdził swoją mocną pozycję na rynku prasy i przewagę nad pozostałymi tytułami.

Średnia sprzedaż POLITYKI w okresie styczeń–grudzień 2014 r. wyniosła 121,3 tys. egz. i była tylko nieznacznie niższa (3 proc.) od sprzedaży w 2013 r. Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek” ze średnią sprzedażą 118,6 tys. egz. i spadkiem w stosunku do 2013 r. o 6 proc. Na trzecim miejscu uplasował się tygodnik „wSieci”, który sprzedawał średnio 77,1 tys. egz. i odnotował spadek sprzedaży o 18 proc. Kolejne miejsca w zestawieniu przypadły tygodnikom „Do Rzeczy” – z wynikiem 60,4 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy i spadkiem aż o 30 proc., oraz „Wprost” – który sprzedawał średnio 58,2 tys. egz., czyli o 6 proc. mniej niż w 2013 r.

Miło nam przy tym poinformować, że jesteśmy również bezdyskusyjnym liderem pod względem sprzedaży wersji elektronicznych naszego tygodnika (tzw. e-wydań oraz mutacji cyfrowych). W ubiegłym roku w postaci e-wydania POLITYKI sprzedawaliśmy średnio 8,9 tys. egz. Dla porównania „Newsweek” – średnio 5 tys. egz., zaś pozostałe tytuły z segmentu nie przekroczyły granicy 1,8 tys. egz.

Naszą pozycję lidera odzwierciedlają również dane ZKDP za grudzień 2014 r.

Polityka 9.2015 (2998) z dnia 24.02.2015; Ludzie i wydarzenia. Kraj; s. 103
Reklama