O Polityce

Tygodnik „wSieci” dostaje kasę

Polityka

Przytaczamy za branżowym portalem medialnym „Presserwis”: „dane cennikowe Kantar Media potwierdzają, że spółki Skarbu Państwa i ministerstwa coraz chętniej ogłaszają się w mediach wspierających rząd Beaty Szydło i politykę PiS. W styczniu br. tygodnik »wSieci« zamieścił państwowych reklam za 567 tys. zł (według cennika), a POLITYKA – za 80 tys. zł. Średnia sprzedaż ogółem tych tygodników w ub.r. wyniosła odpowiednio: 76,1 tys. egz. i 118,9 tys. egz. (dane ZKDP).

Kantar Media na zlecenie »Presserwisu« policzył, ile w styczniu br. warte były cennikowo reklamy i ogłoszenia największych spółek Skarbu Państwa (m.in. KGHM, PKO BP, PLL LOT, Totalizator Sportowy, PGE, PKN Orlen). Przez miesiąc na promocję w mediach (telewizja, radio, gazety, magazyny, outdoor, indoor, kina) wydały one łącznie 42 mln zł. To o 30 proc. więcej niż w styczniu 2015 r.”.

„Presserwis” przyjrzał się bliżej reklamom państwowych firm i ministerstw w prasie. Jak wskazuje: „spośród tygodników opinii liderem w tym zestawieniu jest »wSieci« – 567 tys. zł. Tygodnik prowadzony przez Jacka i Michała Karnowskich wyprzedza »Wprost« – 292 tys. zł (bez zmian w porównaniu z ub.r.), »Do Rzeczy« – 283 tys. zł, »Gościa Niedzielnego« – 242 tys. zł oraz »Newsweek« – 220 tys. zł (...). W porównaniu z danymi sprzed roku najwięcej na zmianie władzy straciła POLITYKA – spadek z 341 tys. zł do 80 tys. zł. To oznacza, że w styczniu br. dostała ona od państwowych firm i instytucji tyle zleceń, co »Gazeta Polska« (…), która pozyskała ogłoszenia warte 78 tys. zł.

Polityka 10.2016 (3049) z dnia 01.03.2016; Do i od redakcji; s. 98
Reklama