O Polityce

POLITYKA numerem jeden w 2016 r.

Polityka

Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w 2016 r. Z wynikiem 118,4 tys. egz. była najchętniej kupowanym tytułem w segmencie. Na drugim miejscu – ze średnią sprzedażą 112,1 tys. egz. – znalazł się „Newsweek”. Tygodnik „wSieci”, który uplasował się na trzecim miejscu w zestawieniu, sprzedawał średnio 72,7 tys. egz. Jego najbliższy konkurent, czyli tygodnik „Do Rzeczy”, zanotował średnią sprzedaż 53,2 tys. egz. na wydanie. Sprzedaż tygodnika „Wprost” wyniosła 24 tys. egz. POLITYKA zdominowała rynek tygodników opinii w 2016 r. także pod względem liczby sprzedanych wydań elektronicznych; głównie za sprawą POLITYKI Cyfrowej i swoich wydań na iPada, sprzedawała w 2016 r. średnio 10,8 tys. egz. i odnotowała 11 proc. wzrost sprzedaży. „Newsweek” sprzedawał średnio 5,5 tys. egz., „wSieci” – 0,9 tys. egz., „Do Rzeczy” – 1,6 tys. egz., „Wprost” – 0,8 tys. egz.

Łączna sprzedaż POLITYKI wraz z wydaniami na czytnik Kindle (średnio sprzedawaliśmy 2,2 tys. takich wydań), które w terminologii ZKDP noszą nazwę tzw. mutacji cyfrowych i nie są wliczane do regularnej sprzedaży, wyniosła w 2016 r. 121 tys. egz.

POLITYKA wiodła także prym w samym tylko grudniu 2016 r., sprzedając średnio 120 045 egz. na wydanie. „Newsweek” osiągnął bardzo podobny wynik (120 024 egz.). Sprzedaż obu tych tytułów była o ponad 50 tys. egz. lepsza aniżeli sprzedaż „wSieci” (69 883 egz.

Polityka 8.2017 (3099) z dnia 21.02.2017; Do i od redakcji; s. 128
Reklama