O Polityce

POLITYKA liderem sprzedaży w 1. kwartale 2017 r.

Polityka

Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w pierwszym kwartale 2017 r. Z wynikiem 116 tys. egz. i nieznacznym 3,8-proc. spadkiem sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego była najchętniej kupowanym tytułem w segmencie. Na drugim miejscu ze średnią sprzedażą 99 tys. egz. przy spadku wynoszącym 16,9 proc. znalazł się „Newsweek”. Tygodnik „wSieci” uplasował się ze średnią sprzedażą 66 tys. egz. na trzecim miejscu w zestawieniu – sprzedawał o 11,7 proc. mniej niż w ub.r. Poza podium znalazł się tygodnik „Do Rzeczy”, który odnotował średnią sprzedaż na poziomie 46 tys. egz. Spadek w przypadku tego tytułu wyniósł 21,3 proc. Rośnie, co cieszy, sprzedaż „Tygodnika Powszechnego”. W omawianym okresie tytuł zanotował 9,2 proc. wzrostu przy średniej sprzedaży 23 tys. egz. Ostatni w zestawieniu tygodnik „Wprost” sprzedawał średnio 19 tys. egz. przy spadku wynoszącym 32,3 proc.

W samym tylko marcu POLITYKA sprzedawała średnio 115 tys. egz. Wynik ten był lepszy od sprzedaży „Newsweeka” o 10 tys. egz. (95 tys. egz.), który znalazł się na drugim miejscu. Natomiast dystans pomiędzy POLITYKĄ a prawicowymi tygodnikami się powiększa. Sprzedaż „wSieci” (62 tys. egz.) jest gorsza od POLITYKI o 53 tys. egz. „Do Rzeczy” (44 tys. egz.) sprzedaje średnio o 71 tys. egz. mniej niż POLITYKA, a tygodnik „Wprost”, znajdujący się na końcu rankingu, odnotował najniższą sprzedaż w historii pisma (18 tys. egz.

Polityka 22.2017 (3112) z dnia 30.05.2017; Do i od redakcji; s. 106
Reklama