Dworzec Wiedeński
Stację końcową Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej umieszczono przy skrzyżowaniu ul. Marszałkowskiej i Alej Jerozolimskich. Wzniesiono tu dworzec według projektu Henryka Marconiego.
Dworzec Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej według projektu Henryka Marconiego; litografia z poł. XIX w.
AN

Dworzec Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej według projektu Henryka Marconiego; litografia z poł. XIX w.

Miejsce na stację końcową. Kiedy w 1844 r. rozpoczynano budowę Bahnhofu, Aleje Jerozolimskie (nazwa w różnych okresach się zmieniała: droga Jerozolimska, ulica Jerozolimska, aleja Jerozolimska) stanowiły, jak na owe czasy, szeroką arterię. Miały prawie 30 m szerokości, po obu stronach były obsadzone podwójnym szpalerem topoli włoskich, między którymi znajdowały się rowy zbierające wodę deszczową. Przy skrzyżowaniu Marszałkowskiej i Alej nie istniały żadne większe zabudowania.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj