Pociągi przyszłości

Polityka dużych prędkości
Szybkie pociągi nie tylko zrewolucjonizowały podróże, ale okazały się też znakomitą okazją do zbicia politycznego kapitału.
Francuski TGV Duplex w Valence
BEW

Francuski TGV Duplex w Valence

Japońska nowa linia główna. Na początku października 1964 r., tuż przed rozpoczęciem letnich igrzysk olimpijskich w Tokio, na japońskie tory wyruszył pierwszy Shinkansen. Łącząc stolicę kraju z Osaką, zapoczątkował nową erę w historii transportu. Dziewiczy kurs Shinkansena traktowany jest bowiem jako chwila narodzin szybkiej kolei. Nic zatem dziwnego, że Japończycy są nadal dumni ze swojego osiągnięcia sprzed ponad pół wieku. Na początku mogli szczycić się najszybszymi pociągami na świecie i największą siecią kolei dużych prędkości.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj