Pieniędzy na wsparcie w ramach „Czystego Powietrza” ma już nie brakować. Trzeba jednak uważać na oszustów i niesolidnych wykonawców, którzy chcą zarobić naszym kosztem, wykorzystując popularność programu.
Odblokowanie KPO to zarazem sukces, jak i olbrzymie wyzwanie dla rządu Donalda Tuska. Bez wielkiej mobilizacji część pieniędzy może po prostu przepaść.
Powietrze czyste przez cały rok to wciąż marzenie w wielu polskich miastach. Nie wystarczy tylko pozbyć się starych pieców węglowych. Trzeba konsekwentnie rozwijać odnawialne źródła energii, popularyzować pompy ciepła i zazieleniać ulice.
Gdy Polska dusi się w smogu, jedna z zaledwie dwóch planowanych stref czystego transportu poległa w sądzie. Po wyborach samorządowych metropolie i tak będą musiały je wprowadzić, jeśli chcą jeszcze sięgać po unijne pieniądze.
Mieszkańcy polskich miast i wsi oddychają śmiertelną mieszanką pyłów zawieszonych, tlenku węgla, azotu, siarki i benzo(a)pirenu. Pod tym względem bijemy w Europie rekordy i od lat niewiele się zmienia. Żyjemy w smogowej schizofrenii.
Mimo antysmogowego wzmożenia marsz do oczyszczenia polskiego powietrza będzie długi.
Smog w Krakowie? Wiele wskazuje na to, że dzięki obowiązującej od 1 września uchwale zakazującej spalania paliw stałych to groźne dla zdrowia zjawisko przejdzie w stolicy Małopolski do historii. Co z resztą regionu i kraju?
Od 1 września obowiązuje w Krakowie całkowity zakaz używania paliw stałych do ogrzewania. „Polityka” zorganizowała tam debatę antysmogową.
Zanieczyszczenie powietrza nie jest nowym problemem polskich miast, w ostatnich latach temat ten wywołuje jednak coraz większe zainteresowanie opinii publicznej. Hasło „smog” trafia na czołówki gazet i do głównych wiadomości mediów elektronicznych.
O tym, co kolejny rząd powinien zrobić, by ograniczyć smog, będą mówić przedstawiciele głównych opcji politycznych. Debatę organizują Polityka Insight i Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych. Zapraszamy 12 września o 15:30 do redakcji naszego tygodnika.