szukaj
Dlaczego w Polsce nie da się zbudować dróg?
Spokojnie, to tylko sukces
Historia remontu wiaduktu na warszawskim Żoliborzu pozwala zrozumieć, dlaczego tak trudno w Polsce wybudować cokolwiek, po czym się jeździ.
Wiadukt, który rodzi się w bólach, ma znaczenie niemal strategiczne - łączy dzielnicę Żoliborz z centrum Warszawy.
Leszek Zych/Polityka

Wiadukt, który rodzi się w bólach, ma znaczenie niemal strategiczne - łączy dzielnicę Żoliborz z centrum Warszawy.

Warszawa jest przecięta równoleżnikowo linią kolejową. Cała północ miasta komunikacyjnie wisi na dwóch wiaduktach. Jeden z nich, łączący centrum Żoliborza ze Śródmieściem, leżący na przedłużeniu Marszałkowskiej, jest już trzeci rok wyłączony z ruchu. Jeszcze w 2009 r. prasa drukowała zdjęcia korków na objazdach, ale w końcu zaprzestała, kiedy sytuacja przeszła z fazy sensacyjnej w permanentną. Wydawałoby się, że tak ważna arteria powinna być remontowana z aptekarskim planem, rozpisanym wręcz na godziny, przy maksymalnym przyspieszaniu wszystkich niezbędnych procedur. Zwłaszcza że długość „ustroju niosącego” – jak to nazywa miejski Zarząd Mostów – to zaledwie 213 metrów bieżących. Ale zastosowano inną mądrość narodową: co nagle, to po diable.

Wiesław Witek, pełnomocnik prezydenta Warszawy ds. koordynacji inwestycji i remontów w pasie drogowym, przyznaje, że nie ma pojęcia, dlaczego inwestycja na ul. Andersa ma tak kiepski PR. Co prawda zachodnia część wiaduktu miała być przejezdna już w październiku zeszłego roku, ale termin oddania całości upływa dopiero za cztery miesiące. – W tych papierach jest opisana historia tej budowy – zapewnia pełnomocnik Witek, poklepując leżącą na biurku stertę dokumentów. Wynika z niej, że przyspieszenie było wykluczone, a wiadukt buduje się na miarę aktualnych możliwości.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną