Popularna jest opinia, że Bronisław Komorowski przegrał wybory wskutek zorganizowanej akcji internetowych hejterów. Zwróciliśmy się do Michała Fedorowicza, współwłaściciela firmy Apostołowie Opinii, zajmującej się wizerunkiem w sieci i walką z hejtem, z pytaniem, jak naprawdę wyglądała ta kampania w sieci i jakie wnioski powinny wyciągnąć sztaby na czas kampanii parlamentarnej.
Za pomocą narzędzia do monitoringu sieci Brand24 i używając monitoringu behawioralnego, można zobaczyć wyraźne trendy. Firma wzięła pod uwagę wszystko, co pojawiało się na temat Bronisława Komorowskiego i Andrzeja Dudy na forach internetowych, blogach, YouTube, w mediach społecznościowych (Facebook i Twitter) w drugiej turze wyborów (od 10 do 22 maja). – Ze wszystkich opinii o Bronisławie Komorowskim tylko 7 proc. było jednoznacznie pozytywnych, a na temat Andrzeja Dudy aż 15 proc. Ale już przy negatywnych treściach generowanych o kandydatach, ta różnica, wbrew powszechnej opinii, nie jest aż tak wyraźna: o ustępującym prezydencie pojawiło się 6 proc. jednoznacznie negatywnych treści, a o prezydencie elekcie 5 proc. Należy pamiętać, że to jest pewien trend, ale jest on wiarygodny i dość wyraźny – mówi Fedorowicz.