Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Kraj

Cyfryzacja po polsku

Tylko 22 proc. Polaków deklaruje, że robiło zakupy przez internet, w Europie to przeciętnie 41 proc. Tylko 22 proc. Polaków deklaruje, że robiło zakupy przez internet, w Europie to przeciętnie 41 proc. gerasimov / PantherMedia

60 proc. polskich firm, które mają stronę w internecie (a mają prawie wszystkie), przedstawia na niej katalog produktów z cenami, także z możliwością zakupu lub zamówienia. W Europie tę opcję udostępnia 53 proc. firm, a np. w Wielkiej Brytanii – tylko 27 proc. Najmniej takich przedsiębiorstw jest w Rumunii – 24 proc., a najwięcej w Estonii – 73 proc. Dla porównania: tylko 22 proc. Polaków deklaruje, że robiło zakupy przez internet, w Europie to przeciętnie 41 proc., a w Wielkiej Brytanii – rekordowe 76 proc. Rynek e-commerce w Polsce mimo ogromnych wzrostów nadal nie przełamał nawyków klientów. Paradoksalnie, choć pod względem tempa cyfryzacji jesteśmy jednym z liderów, to pod względem stopnia cyfryzacji Polska zajmuje dopiero 28. miejsce w Europie. Z przygotowanym przez POLITYKA INSIGHT obszernym raportem „Czas na przyspieszenie. Cyfryzacja gospodarki Polski” można się zapoznać na stronie ThinkTankCyfrowy.pl, na której zlecenie powstał.

Polityka 10.2016 (3049) z dnia 01.03.2016; Ludzie i wydarzenia. Kraj; s. 7
Reklama