Republika się burzy
Merostwo Paryża wpadło na kolejny wspaniały pomysł.

Ze względów ekologicznych od 1 lipca 2016 r. nie będą mogły jeździć po Paryżu auta zarejestrowane przed 1997 r. (dotyczy to 513 tys. samochodów), a od 1 stycznia 2020 r. zarejestrowane przed 2011 r. (tym razem chodzi już o 2 mln aut).

Ma to w jakiejś mierze – nikt dokładnie nie wie, w jakiej – w każdym razie niewielkiej, oczyścić powietrze w stolicy. Jak każda władza merostwo nie wchodzi w szczegóły. Wysysa z palca magiczną datę i tak ma być. Rzecz nie w tym nawet, iż znaczna część owych starych samochodów zaopatrzona jest w specjalne filtry. Nie będziemy się też użalać nad wielbicielami starych limuzyn ubarwiających uliczny pejzaż.

Tak się jednak dziwnie składa, że 95 proc. spośród owych 513 tys., a za chwilę 2 mln samochodów, należy do ludzi, których po prostu nie stać na sprawienie sobie nowszych modeli. Dotyczy to przede wszystkim robotników żyjących z drobnych usług, emerytów, studenterii.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj