Co dziś się sprzedaje w telewizji
Z kamerą u sąsiadów
Tanio, swojsko i blisko widza – w telewizji właśnie rusza nowy sezon.
Jesienne nowości: „MasterChef”, kulinarne reality show TVN, z Magdą Gessler.
Bartosz Siedlik/TVN

Jesienne nowości: „MasterChef”, kulinarne reality show TVN, z Magdą Gessler.

Przebojem tegorocznych targów telewizyjnych MipTV w Cannes był kanadyjski format „Recipe to Riches” (Przepis na bogactwo). W tej produkcji domowi kucharze przygotowują swoje ulubione przepisy w określonych kategoriach, w jednym tygodniu będą to przystawki, w innym dania główne. Dzień po emisji odcinka zwycięskie danie pojawia się w supermarketach w całym kraju, klienci kupują, próbują i na końcu, w głosowaniu, wybierają danie najlepsze z najlepszych. Ponoć w Kanadzie w top 10 produktów z ostatniej dekady cztery pochodziły z „Recipe to Riches”.

Kanadyjski format to kwintesencja współczesnej telewizyjnej rozrywki, której naczelną zasadą jest budowanie silnych więzi emocjonalnych z telewidzem i przekonanie go, że nie tylko decyduje o tym, jak potoczy się dany program, ale rządzi całą ramówką. Gdy samych kanałów po polsku jest 180, czas programów z masową oglądalnością mija. Rekordy oglądalności należą dziś prawie bez wyjątku do głośnych wydarzeń sportowych, i to tylko tych z udziałem polskich zawodników. – Wszystkim spada oglądalność, a wraz z nią dochody z reklam – przyznaje Juliusz Braun, prezes Telewizji Polskiej. W realiach polskiego rynku wpływami z reklam nie da się już sfinansować produkcji wysokiej jakości.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną