HITY 2012: Na ekranie. Kino światowe
Na ekranie. Kino światowe
W specjalnym świątecznym numerze Polityki zamiast cotygodniowych not recenzyjnych – próba podsumowania życia kulturalnego w kończącym się roku. Tym razem pora na filmy zagraniczne, które zawojowały kinowe ekrany w 2012 roku.
„Pewnego razu w Anatolii”, reż. Nuri Bilge Ceylan.
Stowarzyszenie Nowe Horyzonty/materiały prasowe

„Pewnego razu w Anatolii”, reż. Nuri Bilge Ceylan.

1. Pewnego razu w Anatolii, reż. Nuri Bilge Ceylan, prod. Turcja. Magnetyczna, na wpół baśniowa przypowieść kryminalna o gorącym temperamencie smutnych, nieszczęśliwych ludzi, zbrodniach popełnianych w afekcie i rodzinnych tajemnicach, które nigdy nie ujrzą światła dziennego. Mistrzowska reżyseria, rewelacyjny scenariusz, wspaniała gra całego zespołu, olśniewające plastycznie, zmysłowe zdjęcia, skrywające grozę jak u Lyncha.

2. Miłość, reż. Michael Haneke, prod. Austria-Francja. Pełen skupienia, kameralny dramat o pożegnaniu z życiem starego małżeństwa. O tym, czym jest poświęcenie, empatia, pamięć w obliczu cierpienia i śmierci.

3. Kochankowie z Księżyca, reż. Wes Anderson, prod. USA. Wystylizowana, błyskotliwa bajka, wywołująca śmiech, łzy, wzruszenie i głęboki podziw. Parodia „Romea i Julii” w czasach hipisowskiej rewolty, w stylu Felliniego. Oryginalne i piękne.

4. Wszystkie odloty Cheyenne’a, reż. Paolo Sorrentino, prod. Włochy. Zaskakujące, zwariowane połączenie kina drogi, moralitetu, groteski i musicalu o Holocauście. Sean Penn w życiowej formie.

5. Mistrz, reż. Paul Thomas Anderson, prod. USA. Analiza chorego związku kabotyńskiego lidera sekty i jego zwichrowanego psychicznie wyznawcy.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną