Coraz więcej telewizyjnych kanałów tematycznych
Wielka kanalizacja
Historią Scripps Networks Interactive, nowego głównego właściciela grupy TVN, można opowiedzieć dzieje mediów: od gazet po telewizyjne kanały tematyczne. Tych ostatnich w Polsce mamy już 220. I przybywają kolejne, odbierając widownię wielkim antenom.
Współczesna telewizja coraz dalej odchodzi od idei rozrywki z wizją, a coraz bardziej zaczyna przypominać supermarket, w którym dostawcy wystawiają swoje produkty w różnych konfiguracjach.
Ian McKinnell/Getty Images

Współczesna telewizja coraz dalej odchodzi od idei rozrywki z wizją, a coraz bardziej zaczyna przypominać supermarket, w którym dostawcy wystawiają swoje produkty w różnych konfiguracjach.

Warner Bros., Fox, Bauer – nazwy tych gigantów rynku medialnego przewijały się w spekulacjach dotyczących sprzedaży pakietu kontrolnego grupy TVN. Tymczasem ich oferty przebiła mało znana w Europie amerykańska korporacja Scripps Networks Interactive. Wyewoluowała z gazety, założonej 130 lat temu w Cleveland przez Edwarda W. Scrippsa. Od początku szła z duchem czasu, podążając ścieżką rozwoju mediów. W latach 80. była operatorem lokalnych stacji telewizyjnych, jednym z największych na amerykańskim rynku. Biznes kablówkowy odsprzedała Comcastowi, by w połowie lat 90. kupić Cinetel Productions, zlokalizowaną w Knoxville w stanie Tennessee firmę produkującą kontent – programy – dla stacji kablowych i stworzyć swój pierwszy z całej serii kanałów lifestyle’owych. Dziś ma ich sześć: obok HGTV, poświęconego tematyce urządzania domu, są kulinarno-zdrowotne Food Network (który polscy widzowie znają pod nazwą Polsat Food) i Cooking Channel oraz zajmujący się poradnictwem z zakresu przeróbek domowych czy prac w ogrodzie DIY Network, podróżniczy Travel Channel, a także krajoznawczy Great American Country. Najpopularniejsze z nich docierają do blisko 100 mln gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych, wszystkie mają swoje rozszerzenia w internecie, z wideo na życzenie na czele, spełniając współczesne wymogi telewizji hybrydowej.

„Od pięciu–sześciu lat poszukujemy ciekawych rynków dla zaistnienia naszej firmy poza Stanami Zjednoczonymi.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną