Autorskie podsumowanie 2017 roku w kinie światowym.
1. The Square, reż. Ruben Östlund, prod. Szwecja, Niemcy, Francja, Dania.
Ironiczny, absurdalny i bardzo inteligentny film, za który Östlund otrzymał Złotą Palmę w Cannes. Zasłużona, ostra satyra na światek sztuki współczesnej. A to, co w filmie zabawne albo niepokojące, zostaje z człowiekiem na dużo dłużej.
2. Moonlight, reż. Barry Jenkins, prod. USA.
Oscar za najlepszy film dla niskobudżetowej produkcji o rzadko poruszanym problemie kłopotów z akceptacją homoseksualistów wśród Afroamerykanów.
3. Klient, reż. Asghar Farhadi, prod. Iran, Francja.
Wielowarstwowa opowieść o gwałcie, wstydzie, upokorzeniu, zemście i dochodzeniu do prawdy w represyjnym społeczeństwie, w którym wypowiedzenie jej na głos prowadzi do jeszcze większych komplikacji.
Polityka
51/52.2017
(3141) z dnia 17.12.2017;
Afisz. Podsumowania 2017 roku;
s. 111
Oryginalny tytuł tekstu: "Filmy – świat"