Recenzja filmu: "Lore", reż. Cate Shortland

Niemiecki etos
Film przemawia głównie obrazami, niewiele w nim pada słów, powściągliwa narracja podtrzymuje mroczny, poetycki nastrój.
Saskis Rosendahl w roli córki esesmana.
Aurora Films/materiały prasowe

Saskis Rosendahl w roli córki esesmana.

Zrealizowany międzynarodowymi siłami dramat psychologiczny „Lore” wygląda jak rewers niedawno emitowanego, kontrowersyjnego serialu „Nasze matki, nasi ojcowie”. Kameralny film wyreżyserowany przez Australijkę Cate Shortland uczciwie i dogłębnie drąży problem ideologicznego zaczadzenia niemieckiego narodu, który po przegranej wojnie nie chce, ale musi rozliczyć się z faszyzmem. Losy wielodzietnej rodziny w podzielonym, okupowanym przez aliantów kraju, gdzie trwa wyłapywanie nazistowskich zbrodniarzy, ukazane są z perspektywy nastoletniej córki esesmana (Saskia Rosendahl).

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną