Recenzja filmu: „Noc w Ville-Marie”, reż. Guy Édoin
Miłość w dekoracjach
Wszystko tu jest poważne, dojrzałe, pogłębione, a jednocześnie wydaje się wyjęte i złożone z cytatów, reminiscencji, zapożyczeń.
Monica Bellucci i Aliocha Schneider – gwiazda z synem
Kino Świat

Monica Bellucci i Aliocha Schneider – gwiazda z synem

Monica Bellucci gra w „Nocy w Ville-Marie” gwiazdę srebrnego ekranu ściągniętą na plan do Montrealu, gdzie jej mąż reżyser kręci od 20 lat ten sam wyciskacz łez oparty na jej biografii. Kicz przeplata się z prawdziwym życiem aktorki i nie tylko jej życiem, co rodzi zamierzony dystans i w oczywisty sposób naprowadza na ważny trop – sztuki jako umownej scenerii, gdzie próżno szukać prawdziwych emocji. Paradoksalnie Guyowi Édoinowi, kanadyjskiemu twórcy „Nocy w Ville-Marie”, właśnie o uzyskanie tej emocjonalnej prawdy w filmie chodzi. Wydobyciu jej służyć mają realistycznie kręcone portrety kilku innych związków, m.in. porzuconego przez partnera młodego geja, któremu matka nie chce zdradzić, kto jest jego ojcem. Pielęgniarki nieutrzymującej kontaktu z synem, obwiniającej się o śmierć męża.

Noc w Ville-Marie, reż. Guy Édoin, prod. Kanada, 101 min

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną