Recenzja filmu: „Nowy świat”, reż. E. Benkowska, Ł. Ostalski, M. Wawrzecki

Trzy w jednym
Trzy nowele w jednym filmie, każda dziełem innego młodego reżysera.
Hassan Akkouch i Irena Melcer jako bohaterowie jednej z trzech filmowych nowel – „Azzam”
Akson Studio/materiały prasowe

Hassan Akkouch i Irena Melcer jako bohaterowie jednej z trzech filmowych nowel – „Azzam”

Trzy nowele w jednym filmie, każda dziełem innego młodego reżysera. Temat na czasie: imigranci, a w jednym przypadku to właściwie uchodźca, Afgańczyk. Ponadto Białorusinka i Rosjanka. (Gdyby film powstawał w tym roku pewnie dobór nacji byłby inny). Nowym, lepszym światem dla całej trójki jest Polska. Żanna wyemigrowała z córką z Białorusi, gdzie został jej mąż, piosenkarz i opozycjonista, więziony przez tamtejszy reżim. Azzam, który był tłumaczem przy polskim oddziale wojskowym stacjonującym w Afganistanie, teraz pracuje w lokalu swego polskiego wybawcy. Z kolei Oleg, który już wkrótce będzie mieć na imię Wiera, jako transwestyta wybrał Polskę, ponieważ zapewne tutaj czuje się ze swymi problemami pewniej niż w Rosji.

Nowy świat, reż. Elżbieta Benkowska, Łukasz Ostalski, Michał Wawrzecki, prod. Polska, 100 min

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną