Recenzja filmu: „Maudie”, reż. Aisling Walsh

Krucha i brutal
Maud Lewis, choć była chora na artretyzm i życie rodzinne miała niełatwe, pozostała delikatna, przyjazna i związana z naturą.
Kadr z filmu „Maudie”
mat. pr.

Kadr z filmu „Maudie”

Nawet Richard Nixon kupił obraz od Maud Lewis, lubianej XX-wiecznej artystki ludowej z Nowej Szkocji. Choć była chora na artretyzm i życie rodzinne miała niełatwe, to jej sztuka – malowała ilustracje na ścianach i szybach w bardzo małym domu, a także obrazki na deseczkach – pozostała delikatna, przyjazna i związana z naturą.

Maud gra w tym filmie Sally Hawkins, która fizycznie dobrze oddaje jej coraz większą kruchość, ale przede wszystkim podbija szczerość i serdeczność jej charakteru.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną