Fragment książki "Papież Benedykt XVI"

  
Z kolei katoliccy konserwatyści nie zgadzają się z polityką Jana Pawła II ad intra z innego punktu widzenia. Sprzeciwiali się spotkaniu w Asyżu w 1986 roku z tego powodu, że sprzyjało ono synkretyzmowi i sprzeniewierzało się nauczaniu, że rzymski katolicyzm jest jedynym środkiem zbawienia; uważają, że papieski indult z 1988 roku, zezwalający na odprawianie mszy łacińskiej, nie poszedł wystarczająco daleko i pozwolono, by był to przepis martwy; obawiają się, że upodobanie Wojtyły do filozoficznego personalizmu przyczyniło się do upadku wyraźnie katolickiego podejścia do filozofii na uniwersytetach i w seminariach; a liturgii w czasie „Dnia przebaczenia” w 2000 roku przyglądali się z przerażeniem – obawiali się, że papież daje wrogom Kościoła do ręki ogromne zwycięstwo, składając przeprosiny za całą litanię rzekomym win.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną