Recenzja płyty: Nikolai Demidenko, "Chopin – Bolero, 2 Ronda, Wariacje B-dur, Allegro de concert, Tarantela As-dur"

Mniej znane kompozycje
Kompozycje, które sam Chopin bagatelizował (niesłusznie!)

Kończy się już pełny cykl utworów Chopina rejestrowanych na instrumentach z epoki, choć czarna seria, jak nazwano popularnie płyty z tego cyklu, będzie kontynuowana. Nikolai Demidenko, znakomity pianista rosyjski, mieszkający w Londynie, zajął się rzadziej grywanymi kompozycjami, które sam kompozytor bagatelizował, w wielu wypadkach niesłusznie.

Wyjątkiem jest Nokturn cis-moll op. 27 nr 1 i może Berceuse. Tarantelę, Bolero czy dwa młodzieńcze ronda i Allegro de concert grywa się o wiele rzadziej. Także Wariacje B-dur na temat „Là ci darem la mano” słyszy się tylko w wersji z orkiestrą, a jest i wersja na sam fortepian. Demidenko na fortepianie Pleyela z 1848 r. oddaje całą zadzierzystość i liryzm zarówno młodego, jak i starszego Chopina.

Nikolai Demidenko, Chopin – Bolero, 2 Ronda, Wariacje B-dur, Allegro de concert, Tarantela As-dur, NIFC 2009

Czytaj także

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj