Recenzja płyty: Krystian Zimerman i in., "II Sonata fortepianowa, Kwintety fortepianowe I i II"
Bacewicz perfekcyjna
Muzycy zaproszeni przez Zimermana, choć na co dzień uprawiają muzykę solową, są też wspaniałymi kameralistami.
materiały prasowe

Dwa lata ta płyta musiała czekać na publikację – jej główny wykonawca i inicjator przedsięwzięcia miał jakieś zastrzeżenia. Wreszcie obiekcje zostały przezwyciężone i w końcu dostajemy do rąk utrwalone kreacje z pamiętnego tournée po różnych miastach Polski w setną rocznicę urodzin (i 40 śmierci) jednej z najwybitniejszych, a na pewno pierwszej polskiej kompozytorki XX w.

To muzyka bardzo wyrazista, barwna, bogata harmonicznie, sprężysta, często taneczna – tu oberek jest ulubionym rytmem. I Kwintet fortepianowy i II Sonata fortepianowa powstały na początku lat 50., gdy obowiązywała doktryna socrealizmu, której śladu w tych utworach nie widać. II Kwintet fortepianowy jest nieco późniejszy (1965 r.).

Muzycy zaproszeni przez Zimermana (wśród których znalazła się dwójka laureatów i jeden nominowany do Paszportu POLITYKI), choć na co dzień uprawiają muzykę solową, są też wspaniałymi kameralistami. Sam pianista daje się podziwiać solo w burzliwej, elektryzująco wykonanej sonacie. Miejmy nadzieję, że tak atrakcyjna płyta przyczyni się do renesansu muzyki Grażyny Bacewicz.

Krystian Zimerman, Kaja Danczowska, Agata Szymczewska, Ryszard Groblewski, Rafał Kwiatkowski, Grażyna Bacewicz, II Sonata fortepianowa, Kwintety fortepianowe I&II, Deutsche Grammophon

Czytaj także

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj