Janis Joplin w bezlitosnym stereo
Recenzja płyty: Big Brother and the Holding Company, "Live at the Carousel Ballroom 1968"
W świecie rocka gwiazdami są przede wszystkim wokaliści i instrumentaliści, jednak Owsley Stanley był wyjątkiem potwierdzającym regułę. W historii amerykańskiej muzyki, głównie lat 60., zapisał się nie tylko jako niezwykle wydajny producent wysokiej jakości LSD, ale również jako znakomity dźwiękowiec, współpracujący z legendarnym zespołem Greatful Dead. Owsley zajmował się konfiguracją aparatury używanej podczas koncertów, a także rejestrował występy, przy których pracował, tworząc jedyną w swoim rodzaju dźwiękową bibliotekę pamiętnik. Był też twórcą systemu dźwiękowego używanego w sali Carousel Ballroom w San Francisco. Tam też w czerwcu 1968 r. odbyły się dwa koncerty zespołu Big Brother and the Holding Company z wokalistką Janis Joplin. Dzięki archiwom Stanleya ich zapis przetrwał dziesięciolecia i niedawno pojawił się na płycie „Live at the Carousel Ballroom 1968”. Nagrania charakteryzuje nie tylko bardzo dobra jakość, ale też szczególny rodzaj bezlitosnej stereofonii, skazującej np. wokal na jeden kanał, a gitarę na drugi itp. Jest to odzwierciedlenie tego, jak był nagłośniony i jak słyszała koncert ówczesna publiczność. Archaiczne, ale prawdziwe. Choć podobno, aby uzyskać stuprocentowy efekt, należy kolumny odsłuchowe niemal całkowicie zbliżyć do siebie i dopiero wtedy robi się ponownie rok 1968. A Janis? Bez względu na odległość głośników od siebie śpiewa jak natchniona.
Big Brother and the Holding Company, Live at the Carousel Ballroom 1968, Sony Music