Recenzja płyty: Magdalena Bojanowicz, Maciej Frąckiewicz, "Satin"

Dyskursy i rytmy
Znakomita płyta debiutancka duetu, który otrzymał nominację do tegorocznych Paszportów POLITYKI.
materiały prasowe

Znakomita płyta debiutancka duetu, który otrzymał nominację do tegorocznych Paszportów POLITYKI. Co więcej, jeden z utworów na tej płycie, „Hypopnea” na akordeon solo, jest autorstwa kolejnego nominowanego, Wojciecha Blecharza. Wiolonczelistka z akordeonistą, grający razem już od pięciu lat, budują swój repertuar z konsekwencją: otrzymane stypendium Młoda Polska przeznaczyli m.in. na zamówienie nowych utworów na ten niezbyt typowy zestaw instrumentów u młodych polskich kompozytorów: Aleksandra Nowaka (utwór tytułowy płyty), Rafała Janiaka („After Hours of Muteness”), Dariusza Przybylskiego („Discours”) i Mikołaja Majkusiaka („Rhythms of Doubt”). Do kompletu dobrali parę dzieł gotowych: „Preludium, Postludium i Psalm” wybitnej kompozytorki średniego pokolenia Hanny Kulenty oraz solowe Divertimento na wiolonczelę Krzysztofa Pendereckiego. Płyta wykonana z dbałością o każde brzmienie, osobne i wspólne. Młodzi artyści udowadniają, że wiolonczela i akordeon nadspodziewanie świetnie do siebie pasują.

 

Magdalena Bojanowicz, Maciej Frąckiewicz, Satin, Sarton Records

Czytaj także

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj